Sverigetråden - NEETupplagan

Bara NEETs får breva i den här tråden.
Löneslavar göra sig icke besvär.

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=4lpM4mXJlxc
svtplay.se/forum
youtube.com/watch?v=EQD6GS0nqE0
twitter.com/NSFWRedditImage

Finemang!

jag får betalt för att bajsbreva och det finns inget du kan göra åt saken

>dkn man tänker på alla anåns som tagit livet av sig under årens gång
youtube.com/watch?v=4lpM4mXJlxc

>låten
ypperlig smak

ansökte just om mer bidrag

*brevar ändå*

Sitter på jobbet och får betalt för att breva neetcucken

>Löneslavar göra sig icke besvär.
Detta, löneslavar och nbögar kan dra tillbaka till sina sociala medier

>t. DeShawn Leshaniqua Okonkwo

Skaffa er ett jobb.

Jag vet att det kan vara tufft i början, vissa av er kanske får börja med McDonalds eller nåt. Men tro mig, när ni har arbetat er uppåt kommer livet känns mer meningsfullt.

haha okej linda, 34 år, handläggare på arbetsförmedlingen

Blir svårt när man har grova sociala problem favä

mjvk

Hur söker man ett jobb?

t. Ahmed 32 (17) år, lever på bidrag

Bästa dumbomen

varför skulle jag skaffa jobb
har inget som jag vill göra med livet
har knappt några intressen
det enda jag hoppas på nu är en plötslig omvändning eller att jag dör i en olycka som tar livet av mig direkt
känner hur min kropp gradvis bryter ihop

>mormors trerummare på näst högsta våningen med utsikt över havet i den dyraste (svenskaste) delen av stan går från hyres till bostadsrätt med låg månadskostnad man lätt kan betala med neetstålar och ändå lägga undan tusenlappar i månaden
>mamma köper loss den billigt så att hon kan bo kvar
>beräknar att mormor realistiskt kanske har 1-2 år kvar att leva på sin höjd
jaha då, verkar som att man kommer flytta hemifrån innan 30 trots allt

Jag hade inte haft något emot att bo i min mormor och morfars lägenhet. Den är fan bra.

detta, svårt att skaffa jobb om man har autism.

Detta.

Jag har varit på kanalen sen 2008

Den plötsliga omvändningen måste du själv stå för

Du kanske hittar det när du väl börjar jobba och får en lite mer uppstyrd vardag?

Känns overkligt att lyssna på folk som diskuterar vad man bör göra åt arbetslösheten.

svtplay.se/forum

De har ingen jävla aning om vad som är nödvändigt, men tjänar på att låtsas.

Hur många låtsas vara neet här?

Det är inte svårt alls att komma någon vart. Jag skaffade mig en examen på högskolan och sen fick jag jobb på Försäkringskassan.

Är i skolan för föreläsning två dagar i veckan, 2 timmar vardera. Är så gott som neet

Gick kanalen sönder nu igen? Går inte att ladda upp bilder.

Har jobbat, aldrig igen.

ja, har inga förutfattade meningar kring det faktum att det bara är jag som kan förändra mitt eget liv
men jag vet ej om jag har styrka nog att göra det

kanske
men den här verkligheten är det enda jag känt till i snart 4 år

Satan, har helt glömt bort vilken fördel ni svenskar som har i jämförelse med oss som är invandrare/barn till invandrare.

Iofs så var hela min släkt fattiga bönder (riktigt, riktigt fattiga), så även om jag skulle flytta över sjön så skulle jag nog inte få någon hjälp på det sättet, men ändå.

Bra för dig user, jag är glad för din skull!

Ska man säga att man har autism/problem med det sociala, eller blir det direkt avslag då?

Jag undrar mer hur många som är NEET men låtsas ha "karriär" bara för att kunna bajsbreva

förmodligen, beror säkert på vilket jobb det är. inte så praktiskt att stå i kassan om man inte kan prata med kunder.

youtube.com/watch?v=EQD6GS0nqE0

Får man fråga, vad tjänar du, trivs du med jobbet och vad har du för arbetsuppgifter? Är själv en cuckonom och det vore jävligt kul att få jobba inom någon anti-korruptionsmyndighet med att leta upp misstänkt fiffel. Kul med lite detektivjobb.

HELL SEGER

vad pluggar du

danon?

lästa att medellönen för ekonom är typ 90k, stämmer det?

Vad tjänar du?

Tänkte mer på utveckling/programmeringsjobb, känner att det står något om "Goda sociala kunskaper", "Pratar felfri svenska och engelska"(kan självklart båda men jag blir nervös och stammer, tappar ord osv.) eller liknande

Jag tjänar 28k som handläggare, arbetar med utbetalningar gällande sjukförsäkran. Trivs bra än så länge.

ux design

lol, skulle betala seriösa pengar för att se sdjudens reaktion

Love me

>lästa att medellönen för ekonom är typ 90k
kek
cuckonomer är ett yrke som kommer autonomiseras innan connys

Kawaii

*fucks Takashi in the ass*
:3

vad pluggade du?

det har jag ingen aning om.

>dkn lever på bidrag sen 2004
>jobbar svart som svetsare på helger för några sedlar här ute på landsbygden

Va?

Nä, cuckonomi är ett så brett fält så det är svårt att svara på. Själv är jag arbetslös sedan tre veckor tillbaka efter att ha tackat nej till fast anställning på en redovisningsbyrå jag jobbade på (vantrivdes som fan där).

Yrket jag är mest intresserad av har en medellön mellan 38-50k för lättare uppgifter och 50k+ för svårare uppgifter, så ganska långt ifrån 90k.

Låter bra user, får du leka detektiv ibland? T.ex. om du misstänker att någon fuskar, brukar det vara du som börjar gräva i fallet då eller är det någon annan?

Steffe...

folk ser ner på mig pga att jag är oskuld och 175cm

Are you a cute girl?
Baserat.

>antyder att alla företag inte behöver en trots att mycket blir underlättat via verktyg

n-namn?

>NU: Uggla drabbad av ögonsjukdom
>Tvingas sjukskriva sig – ersätts av Björn
bravo, aftonbladet.

menar du automatisering? i så fall ja
t. jobbar med sånt
tror det
jag kan inte heller lägga upp skit

sluta va oskuld och bli längre

>175cm
Blatte?

lmao är du jag?
jag jobbar som "it-ansvarig", svart. tjänar bra stålar

>folk ser ner på mig
>175cm

Bokstavligt talat då.

folk ser upp till mig för jag är mesig men tuff.

Statsvetenskap.

Ja det blir en del detektivarbete, och det passar en bra om man kan sortera och analysera som en riktig autist.

>katte sitter och gråt-mjauar och krafsar utanför dörren
Öppna J/N?

fy fan. om inte muslimerna hatade vita/svenskar så skulle jag vara på deras sida.

J glöm inte mata den sperma :3

>Statsvetenskap
rolig utbildning? var pluggade du nånstans?

Då slipper du klaga om bidraget sänks?
Sparar du till sjukvård, pension, och dina barns utbildning?

Hatar opportunister som inte har vett att kräva vad de är värda...

>vita
Cletus Tyrone Sanchez...

hur? har velat detta hela mitt liv.

nej

lol

hur lång är du?

Slappt som fan om man har ett intresse för det. Jag pluggade i Göteborg.

Varför är du så kort då?

Ska bli muslim favä

varför är du så misslyckad i livet?

>Sparar du till sjukvård, pension, och dina barns utbildning?
Nej, nej och absolut inte.
Sjukvården är gratis, pensionen skiter jag i, barn vill jag inte ha.
Varenda krona jag drar in extra lägger jag på bensin, sprit och fiskeprylar.

>dina barns

låter f1 jobbigt med alla regler, ingen dricka, idiotiska babbar som sina grannar och behöva trycka upp röven i vädret för någon ökengud 4 gånger om dagen

190

Önskar jag visste det, user. Skulle vilja ha hennes adress också, för den delen.

Låter som ett bra jobb, user! Har du någonsin satt dit en äcklig fuskare? Måste vara en orgasm-liknande känsla.

farsan är 170 jag blev 175.

Är din pappa en blatte då?

såg en vit kvinna med slöja idag och en negerunge i vagnen

Nej, det är inte normen bara för att din farsa och alla du känner från sk*ne invandrade från balkan

mashallah!

Börjar bli hungrig grabbar, vad ska äta:

Ett par cheeseburgare, pommes och dryck på Burger King eller,
Nacho Deluxe på Taco Bar?

nej

>Har du någonsin satt dit en äcklig fuskare? Måste vara en orgasm-liknande känsla.

Flera. Riktigt go känsla, men känslan var ännu bättre när jag jobbade på Migrationsverket och avslog människor som försökte komma till Sverige via skenäktenskap och och annat fuffens.

>Sjukvården är gratis,
Nej? Det är lånade pengar som skattebetalare vill ha tillbaka till sin pension. Sossarna missłyckas med detta och kommer tappa makten helt om något decennium. Alla som utnyttjar dig svart är med och tar sjukvården ifrån dig.

Det du känner för. Blev en kebab med bröd och en påse 7.0or idag. Skål.

Jag är 184cm och helt nordisk.
Varför är han en manskulting då?

sökte hjälp hos vården för min depression
vad kommer hända

Absolute ingenting i 6 månader, sen kommer du träffa nån kärring som vill mata dig med djävulens piller (SSRI)

kommer bli erbjuden SSRI.

Ooooh läskigt

he fu se, du gör Guds jobb, user! Fan ta alla jävla aktivister på migrationsverket.

Skål min vän, hoppas du får en fin dag! Jag tror faktiskt det blir nachos för min del idag, var en månad sedan jag sist käkade på Taco Bar.

vi /reddit/ nu?

Du kommer få prata med någon. Men du går på äggskal runt psykiatriker och såna människor, en enda yttring om självmord så är det bums in på mentalsjukhus

>psykiatri
Vad gör han?