/nederdraad/

/nederdraad/

/heffen/ editie

welkom: levensgenieters, risiconemers, mensen die zichzelf verbeteren

niet welkom: zielige mensen

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=bMjo5f9eiX8
youtube.com/watch?v=Sxz-Y-c2UUc
youtube.com/watch?v=KMui4GN4A_g
youtube.com/watch?v=-Y4_PFvHqDg
myredditvideos.com/
twitter.com/AnonBabble

/polska/

yes Poland, HOW MANY SCOOPS?

트리프파그 꺼자

wie schilder hier?

wie schilder hier?

hitler did nothing wrong

animè

...

010
020
030

geen enkel probleem
schroevendraaier koevoetflipper en een baksteen
anders gaan ze nergens heen

ANIMÉ!

taytay

cara oetz

animé

weltruste lievers

Dit is altijd zo grappig; al die rare Christelijke filmpjes waarbij ze doen alsof le Atheïsten hun continu lopen te pesten etc..

youtube.com/watch?v=bMjo5f9eiX8
youtube.com/watch?v=Sxz-Y-c2UUc
youtube.com/watch?v=KMui4GN4A_g

Ik verbeter mezelf en neem een risico door naar Finland te verhuizen. Geld dat ook?

slaap ze

Omdat ze hun hele bestaan op die verhalen gebaseerd hebben, en als iemand dan komt zeggen dat het niet waar is dan kunnen mensen gefrustreerd worden

>wees depressief
>ga naar een land met meer depressieve mensen

goed idee

Doe jij dat nu niet dan door deze filmpjes te palen waarbij je vind dat Christenen raar zijn?

Depressief ben ik niet meer. Ik doe nu juist wat ik wil en waar ik zin in heb en maak me los van alles wat me deprimeerde.

het enige wat finnen doen is opscheppen over hoe slecht hun leven is en drinken.

Ik moest kankerveel leren tegen morgen, ik heb amper gedaan.

=D

>autisme: het land

je zal je er zeker thuis voelen

Blijf lekker belgen zou ik zeggen!

>roiding for this

Dit zijn je opties:
1)leer de hele nacht
2)ga slapen en ga voor herexamens
3)doe alsof je een migraineaanval hebt, haal een dokterspapier en vraag uitstel (niemand die kan zeggen dat je migraineaanval nep is tnezij ze een hersenscan doen, heb ik al veel gedaan oetz)

He was roiding for aesthetics

he died as a dyel with a tranny dick in his mouth

1 is niet verstandig.

Je kan niet leren wanneer je kapot op bent. Of je leert het wel maar dan heb je weer geen energie bij tentamens :^)

Het verschil is dat de media doet alsof ze continu worden aangevallen dat is niet het geval en milde kritiek is niet pesten.

He died for all of us, and all of our gains

Het is een overreactie dat geef ik je, maar het punt is dat er wel heel veel mensen tegenwoordig van mening zijn dat christenen dom zijn, of op z'n minst een beetje vreemd zijn.

Zonder in de lange discussie te vallen waar ik in betoog dat het christendom goed samen kon leven met de wetenschap (en dat nog steeds doet), wens ik wel te zeggen dat het een erg vreemde en nergens op gebaseerde reactie is om te vinden dat gelovigen dom zijn, en dit is een (verwoede) poging om zich daartegen te verdedigen.

Of er nu veel mensen zijn die die mening hebben staat er los van, velen vinden wel dat ze zich op universiteiten en dergelijke moeten verdedigen voor het feit dat ze gelovig zijn. Waarna ze vaak moeten aanhoren dat het allemaal sprookjes zijn, iets wat vaak niet echt in onzekere bewoordingen wordt gebracht, zonder de persoon in zijn waarde te laten.

Wat is iets raar waar jij geïnteresseerd in bent?

>dvw lees graag over seriemoordenaars

>Amedee en Nabuko Donosor zien hun reclamecontract voor hun neus voorbijgaan wanneer Samson en één van zijn vlooien hun rollen overnemen

klote Samson oetz

Zo'n migraineaanval hè
Werkt dat echt?

>velen vinden wel dat ze zich op universiteiten en dergelijke moeten verdedigen voor het feit dat ze gelovig zijn
Koek alsof dit ooit gebeurd! Volgens mij mogen ze desnoods altijd weigeren zonder van uni te worden afgetrapt.

>gelooft in Ark van Noah
>vindt het gek dat hij zich moet verantwoorden tav zijn universitaire functie

Aai lach mijn reet eraf om eerlijk te oetzen

Ik lees graag over mensen die graag over seriemoordenaars lezen

Ware liefde vinden

Ik lees graag over mensen die graag lezen over mensen die graag seriemoordenaars lezen.

>Koek alsof dit ooit gebeurd!
Ja dit gebeurd, maar het is lastig om het van de andere kant te bekijken als je zelf niet gelovig bent dat begrijp ik.

Dit bedoel ik, vind je het gek dat christenen zich hier tegen willen verdedigen? Ze doen er niemand kwaad mee en het geloof heeft praktisch nooit implicaties op het werk dat gedaan moet worden op de universiteit, maar toch is het nodig om er op aangevallen te worden.

>religie en atheisme

gaan we weer

Waarom leven we?

Gewoon om te lijden?

elke dag voel ik een pijn

jullie voelen het toch ook he?

Mee eens oetz, ben zelf niet christelijk maar laat ze wel in hun waarde.
De meeste geloven niet eens letterlijk in de bijbel zoals de ark van noach.

Mensen zonder dit inlevingsvermogen zijn de echte domme mensen om eerlijk te zijn familie

Oh ja want we hebben het er iedere dag over of niet?

Ja

welterusten vrienden

Dit, je hoeft er niet in te geloven om toch mensen in hun waarde te willen laten. Dat iemand een ander idee heeft over het bestaan van god betekent nog niet dat zijn meningsverschil komt omdat hij niet zo verlicht is of zo.

welterusten krulbrood

We zijn hier alleen om te lijden

Ik heb hier letterlijk nog nooit van gehoord volgens mij ben je gewoon een zeikerige Christen die slachtoffertje wilt spelen.

Het is voor mij vrij duidelijk dat iedereen zelf zijn doel bepaald in zijn leven. Zo moeilijk is het allemaal niet hoor.

Beetje inlevingsvermogen zou je sieren.

> 'user waarom ben je christen, je gelooft toch niet in die sprookjes?'
> 'als je katholiek bent steun je pedofilie'
> 'neen je bent dom. God kan gewoon niet bestaan. Snap het nu toch eens. Denk gewoon logisch na'
> 'het bewijs is overal te vinden dat evolutie echt is. HUH wat zeg je nu? Katholieken steunen evolutie? Maar dat neemt niet weg dat het 1900 jaar lang een achterlijke instelling was!'

Nee, dat vind ik niet gek. Maar als jij dermate mentaal geretardeerd bent dat je gelooft dat er vijfduizend jaar geleden een of andere kwibus in zes weken tijd een boot heeft gebouwd waarin elke diersoort op Aarde paste, en vervolgens met die dobberende dierentuin nog ik weet niet hoelang heeft rondgezworven op het water, dan is dat nogal een brevet van onvermogen, om het licht te zeggen.

Oh ik leef mij toch in alleen op een manier die jou niet aanstaat koek, jullie gedragen jullie hetzelfde als de mensen van zwarte levens doen ertoe; situaties opblazen en overdrijven over de hoeveelheid "incidenten".

Nou, nou user zulke taal hoef je nou ook weer niet uit te slaan.

'dobberende dierentuin' allitereert lekker, al zeg ik het zelf

Meesten geloven dat niet letterlijk, eigenlijk maar heel weinig.

Maar denk je dat het fijn is om dit soort verhalen te moeten horen over hoe mensen vinden dat je geloof je automatisch dom maakt? Ook al maken ze nogal snelle conclusies die de meesten niet geloven (dat dobberverhaal van je)?

Er zijn werkelijk prachtige mensen over de hele geschiedenis geweest die mooie dingen gedaan hebben voor de wereld die gewoon wetenschap met geloof samen konden laten leven. Maar een of andere 4kanner moet met zijn verlichtheid menen dat alle christenen dom zijn. Tja...

Ik zei dat de films een overdrijving waren toch? En mensen hebben het recht te klagen, ik vind het gewoon niet leuk dat mensen aannames maken over het geloof die ik niet volg en vervolgens conclusies trekken die ik niet trek. Als je door wilt gaan het te bekritiseren (in wat voor toon dan ook), doe maar, je durft het wel over het christendom niet over de islam, dat is op zich al een compliment. Maar het is voor christenen gewoon niet leuk om te horen, ik hoop dat je dat begrijpt.

dit

waar is nootjood

De mensen die jullie bekritiseren proberen jullie alleen maar te ontketenen oetz.

>niet leuk dat mensen aannames maken
>je durft het wel over het christendom niet over de islam

>De mensen die jullie bekritiseren proberen jullie alleen maar te ontketenen oetz.

Ik hoef niet ontketent te worden, ik zit ook niet constant hier mensen naar het geloof te leiden toch? Ik denk niet dat het aantal mensen op universiteiten die proberen mensen te 'verlichten' wel aardig wat hoger is dan het aantal missionarissen, maar misschien heb jij daar een ander beeld over.

user alsjeblieft. De bijbel is er niet om 100% te geloven. Je moet die verhalen op een bepaalde manier interpreteren en gebruiken om bepaalde waarden/moraal aan te leren. Het zij trouwens enkel protestanten die sola scriptura toepassen. In het Katholicisme is dit al heel anders.

Niet vergeten dat die verhalen 2000j of ouder zijn en ze toen op een totaal andere manier schreven en verhalen vertelden dan nu.

>muh kersenplukken
De Christenkomedie houdt maar niet op hahaha.

>damage control

kruiskankers zijn zo pathetisch

> kersenplukken
zegt degene die het verhaal van noach heeft gekersenplukt

jij weet natuurlijk beter dan ons hoe wij ons geloof uiten

bla bla, er zijn wel meer dingen die kwetsen oetz. denk je dat ik blij word van alle sjinesetekenfilmpalers hier? dat is nou eenmaal de leven. alsook:

>mozes die de zee splijt
>eva gemaakt van adam's rib
>zeven plagen
>linda, roos en jessica op tour in judea

dit is dus allemaal niet waar? wat voor nut heeft het dan om de rest van het boek wel voor waarheid aan te nemen?

>hij haalt zijn waarden uit een boekje

Sola scriptura betekent niet dat je alles letterlijk moet nemen, dat is maar een klein gedeelte van het protestantisme. Je moet alles in een historische context bekijken (betekenis van woorden etc), Augustinus vond ook al dat de 7 dagen ook wel duizenden jaren hadden kunnen duren, daar zijn veruit de meeste protestanten het mee eens, ook al weten we dat dat nu miljarden jaren is en daar gaan de meeste gelovigen ook gewoon in mee.

En jullie zijn verbaasd dat christenen vinden dat mensen tegenwoordig onwelkom staan tegenover gelovigen?

>mozes die de zee splijt
>eva gemaakt van adam's rib
>zeven plagen
>linda, roos en jessica op tour in judea

allemaal oude testament broeder

oh ja sorry, dan telt het niet

>hij haalt zijn waarden uit een boekje

en jij? van de tv zeker?

je klinkt alsof je halverwege de puberteit bent.

dat boeit me niet, gelovigen zijn kankerdom, ik ben voor een 100% atheïstisch nederland, alle geloven terug naar de zandlanden waar jullie religies vandaan komen

Ik zit hier toch nog steeds? Als het me echt niet aanstaat ga ik wel weg, punt is dat dat op universiteiten of andere instituten lastiger is.

>dit is dus allemaal niet waar? wat voor nut heeft het dan om de rest van het boek wel voor waarheid aan te nemen?

Bijbelkritiek (zo heet dat) toets constant de bijbel aan historische context, de auteurs, consistentie en dergelijke. De bijbel is immers geschreven door mensen, niet door god. Een groot gedeelte van de bijbel moet je metaforisch zien en niet letterlijk, het idee dat het letterlijk genomen moet worden word maar door weinigen (die groeperingen waar atheïsten zich graag op richten) gedragen. Je moet de bijbel in heel haar context en verhaal snappen en niet alleen een paar dingen eruitpakken. De Synoptische boeken van Marcus, Lucas en Mattheüs zeggen of hetzelfde, of in een andere bewoording met andere focuspunten of spreken elkaar tegen. Jij lijkt ervan uit te gaan dat christenen dit niet door hebben.

Daar raak je niet alle malloten mee kwijt hoor. Die zoeken wel wat anders om daarmee te lopen koketteren. Religie is enkel een instrument voor debielen om hun wangedrag legitimiteit te geven.

Oh hier komen de "gepeste" Christenen die mensen gaan beledigen en gaan zeggen dat wij immoreel zijn koek.

Leuk man dat jullie zo jullie best doen om van een hoop onzin toch iets leuks te maken.

Als je op een universiteit zit zou ik nog maar eens het motto lezen.

iedereen die onder deze lijn over religie praat is homo

----------------------------------------------------------------

Ik ben blijkbaar homo

Dag jongens, vinden jullie dat ik mooie billen heb?

oké, als dat je punt is. maar wat dan met andere boekjes, te weten de Koran, Thora, Tenach en Tena Lady?

met eigen ervaring en zelfreflectie komt men doorgaans een heel eind

plus de user die hier motiverende filmpjes paalt van Nazi Duitsland

haha homo

?

wat is in godsnaam aan de hand met jouw zak?

>moet 1500 woorden opdracht maken
>maximaal 3 pagina's (inclusief voorpagina)

Dat gaat dus niet hé vriend

Echt he hij lijkt wel op een homo of zoiets.

Die krijgt zo nu en dan wel de kans om te dekken. Wat is jouw excuus?

Oh Jezus uw liefde is groot
Ach uwe vader een vuilen jood
Mocht ik u ooit tegenkomen
Dan houw ik uw dood

Sowieso pik geven denk

zeg wolla

De Tenach bevat ook de Thora en zit in de bijbel, met uitzondering van apocriefe boeken die ook de test van Bijbelkritiek hebben doorstaan maar niet als kloppend werden bestempeld. De Koran is geschreven door god volgens de moslims en kan dus geen kritiek weerstaan, ook kan die niet kloppen volgens het christendom. De Tena lady is een boek die ik helaas nog niet ken, maar ik gok dat het een boek is waar je echt helemaal je in kunt verdiepen.

Nie klote nou he, godsakkerju

Kan makkelijk hoor
Gewoon een kleine lettergrootte gebruiken

Dan is het niet meer leesbaar en spuuglelijk.

Calibri light lettertype 11, 350 woorden en de eerste pagina zit al vol.

...

>test van bijbelkritiek
Is dit zoiets als de Consumentenbond? Wie heeft gewonnen?

Als je in Bangladesh was geboren, zou je dan ook den bijbel aanhangen, user?

Met Verdana 6 is het nog wel redelijk goed te lezen. Probeer dat eens.

Wat de neuk voor miemopdracht stelt nou een maximumaantal pagina's?

Waarom klinkt Nederlands zo grappig voor Duitse en klinkt Duits grappig voor Nederlander? En hoeveel van jullie kunnen eigenlijk Duits spreken?

Vorgeef mij mijn slecht Nederlands.

>Is dit zoiets als de Consumentenbond? Wie heeft gewonnen?

De bijbelboeken die als gegrond werden gevonden, katholieken hebben bijv. meer boeken die protestanten als apocrief zien en katholieken als deutrocanoniek. Maar de verschillen zijn kleiner dan met het jodendom uiteraard.

youtube.com/watch?v=-Y4_PFvHqDg

>Als je in Bangladesh was geboren, zou je dan ook den bijbel aanhangen, user?


Ja, moslimlanden doen alleen wel hun best om mensen bij het christendom weg te halen.