Sverigetråden - Tvådimensionella motståndsupplagan

...

Other urls found in this thread:

jisho.org/search/北欧
ja.wikipedia.org/wiki/北欧
ja.wikipedia.org/wiki/ノルディック
youtube.com/watch?v=0sz_e7E0xwo
twitter.com/NSFWRedditVideo

This is a nice resistance.

nu startar jag tgsnt ses om 5 timmar.

solkors?

7/10 ganska bra men jag skulle ändra heiru till heru däruppe och så står det rudikku istället för nordikku där nere till vänster

>ヘイルセゲル
Borde det inte vara ヘルセーが?

Eli aion ruveta yrittäjäksi, mulla on liikeidea ja haluaisin hieman kommenttia siitä. Olen jo rekisteröinyt toiminimen ja pääomaa löytyy itseltä joten aloitan bisnekset varmaan pian.
Eli: ihmiset käyvät paljon leffavuokraamoissa. Leffaa ei tarvitse ostaa omaksi vaan sen voi vuokrata. MUTTA: kirjat täytyy ostaa kirppikseltä tai kirjakaupasta. Aionkin siis perustaa kirjavuokraamon helsinkiin. Mieti, ei tartte maksaa vitun kallista hintaa kirjasta jolla et lukemisen jälkeen tee mitään, vaan voit vuokrata sen esim pariksi viikoksi/kuukaudeksi kohtuullista maksua vastaan! En muista että olisin kirjavuokraamoja pahemmin nähnyt.

kommentteja, vinkkejä, kehitysideoita?

*セーガ

Grabbar, jag kan inte japanska öht. Jag gick efter trådens grejer sist ni kommenterade på den där ESTETISKA bilden.

Men fråga oss först då. Bättre att fråga en vedbod än att bara gissa.
Gör som säger och ändra så det står nordikku istället för rudikku iallafall. Förstår inte hur du kunde skriva ru istället för no.

>Men fråga oss först då.
Ni rättade rätt hårt sist, så jag antog att era rättningar förra gången var korrekta.

>Förstår inte hur du kunde skriva ru istället för no.
Bokstavligen bara kopierade det som skrevs i tråden. Måste ha missat vid kopieringspastan.

Tjae, "ru" ska såklart va där fast han glömde "no" först.

Ja du har rätt. Jag är trött så jag tänkte inte på det.
Kopiera över ノルディック (Nordic) och ヘルセーゲル (Hell seger)

jag på bilden jag brevade

>Kopiera över ノルディック (Nordic)
Ge hela meningen favä, vet inte var jag ska skilja på nordisk och motståndsrörelse

Vet inte kanjin för motståndsrörelse men om google översätt håller med så är det ノルディックの抵抗運動

Make Sweden Okay Again

If only...

Så det vid loggan är rätt då med andra ord. Jag behöver bara ändra vid adresserna och pratbubblan

Korrekt

Detta är helt okej OC-skapande favä.

Nå då

Får godkänt av mig

Spara den fixade versionen istället om du ska spara Vänligen ignorera OP-bilden

Vem /dygna/ här?

Ser bra ut.

Hej lillebror.
Översättarjuden förstår inte några nyckelord i ditt affärskoncept om, uthyrning av böcker? Eller?

Jag var för övrigt helt 100% på att detta var en finsk version av FY FAN FÖR-jagjaget favä
såklart.

Förresten --- vad som heter nordikku på bilden kan också skrivas 北欧 = norra Europa. Nordikku kanske också funkar men jag vet inte om det är ett vedertaget uttryck i riktig japanska.

Vore jag du skulle jag kanske byta ut alla ノルディック mot 北欧, fast jag vet inte.

Bjuder på en alternativ för att jag känner mig snäll. :^)

Ser bättre ut favä
Skulle gå med/10

>北欧 = Nordic countries*
är vad jag menar

Heter inte Skandinavien Houki eller liknande?

Jag kan hålla med om detta. För övrigt låter hokuou mindre autistiskt än nordikku favä.

>dkn ingen sol 2d om det dagliga livet i klisterlappsbrigaden där alla är söta flickor
Klara Lund bästa flickan

Vet ej, fast det är väl "nordisk"(a motståndsrörelsen) det handlar om i detta fallet.

Fast katakana används ju bland annat till engelska låneord

Från min synpunkt så är det ju NORDISKA motståndsrörelsen, inte NORDEUROPAs motståndsrörelse. Är ju lite skillnad.
Så norudikku passar nog bättre.

Enemeru delar i absoluter med Norden favä, inte bara Skandi.

Det är ju sant i och för sig.

Absolut.
Visst, men "nordeuropa" är mestadels kanji enbart. Den vedertagna betydelsen är i princip alltid Norden/Skandinavien. På sin höjd kan >estland vara inkluderat i termen.

Jag skrev fel. 北欧 betyder inte norra Europa. Det betyder Norden.

WEW
GRABBAR ÄR NI REDO?

>Nordikku
>trynet mitt
aldri gi op sverige

Tillägg: Egentligen är jag ingen mästare på japanska, jag går efter

jisho.org/search/北欧

Kolla bara själva. Verkar först och främst mena Skandinavien/Norden

Klara Lund
Pernilla Öberg
Martina Saxlind
Fredrika Vejdeland
Moa Söderman
Simone Lindberg

D1a. Ja, 北 betyder norr och 欧 betyder Europa. Men tillsammans betyder de Norden.

...

>när stormbögarna försöker skaka av sig pälsryktet

Googlade
Betyder fortfarande ordagrant Norra Europa ju även om det kanske syftar främst till Norden

ja.wikipedia.org/wiki/北欧

北欧(ほくおう、英語: Nordic countries, Nordic region、北欧語: Norden)は、北ヨーロッパのなかで、文化・歴史的な共通点でくくられた地域である。

Nåväl.

>du kommer aldrig få uppleva detta

O-ok

Som sagt, är ingen auktoritet, fruktar bara att nordikku låter helt puckat på riktig japanska (kanske inte ens är ett riktigt uttryck för dem). 北欧 verkar vara gängse term

ja.wikipedia.org/wiki/ノルディック

Nordikku har ett antal träffar här så det existerar i japanskan. Drar mig ur diskussionen här, gör som ni vill för jag saknar expertisen

Nu vill inte jag vara den som är den men är inte den viktiga poängen att man får in termen "nordiska motståndsrörelsen" i japanskan för jagjaget snarare än att ta en ren översättning.

Förvisso, det är ju bara jagjagande i slutändan och båda termerna finns i japanskan så

>autistisk språkdebatt klockan halv 4 en måndagsnatt

DET ÄR FAKTISKT TISDAG MORGON

>en timme senare och trådens heta ämne är fortfarande månrunorna för NMR

skicka in bilden till nordfront och se om dom skriver en artikel om den

Är väl bättre om folk brevar än att tråden är död i vanlig ordning.

Håller med, gör det.

Jag vill att tråden dör permanent.

Men ååhh...

Vi har märkt det. Och vi vill att du dör permanent. Fin matchning va?

Skicka den rättade isåfall. Men ja, jag har försökt länka bilder till 2D-flickorna förr, men bara fått tummar ner i kommentarerna. :^(

>2kanal och pixiv kommer aldrig haka på stormflickejagjaget och göra oanständiga bilder

>se en explosion
>instinktivt ropar jag "allahu akbar"
>är inte ens muslim eller invandrare, bara jagjagmissbrukare och autistisk

Fina siffror fick du med herr jagjagmissbrukare.

Tack. Allahu akbar.

youtube.com/watch?v=0sz_e7E0xwo

jvdk
Börjar skratta varje gång jag ser ett vitt par med ett rasblandat barn

Varför?

>t. Alberto Barbossa

Hela den där min frus son grejen

Är NEET, tänkte att jag kanske ska bli försökskanin på "deltid" (med andra ord, när jag vill.)
Räknas det som ett arbete, och taxeras man då?

Du tjänar ju knappt något på att vara försökskanin, bättre att bli städare eller något.

Men det skulle ju kräva att jag faktiskt jobbar för mina pengar, och så skulle jag förlora mitt NEET-status.
Om man blir försökskanin så behöver man ju knappt göra någonting.

Vad händer, tråden?

Dygnar

Jag med favä

Lycka till kompis, tror jag ska ut när affärerna öppnar och köpa energi dricka

>gå ut på morgonen när alla nbögar är utomhus påväg till sina jobb

Klockan slår fyra och fyrtiofem
Vid denna tid sitter en NEET vaken
Hans plikt är att vakta sitt hem
Då han mumsar på sin tårta så gläds han av smaken

Några nbögar kommer inte stoppa mitt dygnande

Tårta är gri vi favä

Tönt.

>Men det skulle ju kräva att jag faktiskt jobbar för mina pengar
Vad tror du att du gör när du är testkanin då? Du slavar för att få typ 300 kronor eller 5 biobiljetter. Varför inte bara utnyttja vårat fina land och få typ 13k i månaden istället av staten?

>Varför inte bara utnyttja vårat fina land och få typ 13k i månaden istället av staten?
Men det gör jag ju redan. Har aktivitetsersättning och bostadstillägg, men finns det något mer man kan söka för att få ännu mer pengar?

Om du känner att du vill ha mer varför skaffar du då inte ett jobb? Att vara NEET (värdelös) är inte kul.
Annars kan du väl börja frilansa på nätet, skaffa någon skill i programmering, grafisk design etc etc så kan du få extra klirr utan att behöva känna det som ett jobb.

Vill bara ha lite extra pengar att slänga runt, är ganska nöjd utöver det så jag vill definitivt inte börja arbeta.
Jag upprepar frågan då: men finns det något mer man kan söka för att få ännu mer pengar?

>dkn Mars glass

Har inte kunnat sova en blund. Vad är det för fel på mig?

Ingen aning, men jag kan inte somna före kl. 7 så det är nog samma fel på mig också.

Du och jag kompis.

Tror ni det finns söta flickor i SÄPO?

Make us.

Om du la dig för sent kan det bli svårt att sova. Eller om du har för höga stressnivåer när du lägger dig. Lär dig att skita i skit som du inte kan göra ngt åt så går sova mkt bättre.

>NEET=värdelös

När ska detta jag-jaget ta slut?

Kommer nog aldrig hända.
Roligt hur löneslavar säger att NEETs borde utrotas men kungafamiljer får flera hundra gånger "bidrag" än vad en enda NEET får, men kungafamiljen är tydligen helt okej.
>men det är pga turism!
Ja och om mitt rum var ett populär turistplats skulle det vara okej då?