/Norge/

What do you prefer?

Is there a Nynorsk nationalist movement? wasn't the whole point of it to separate your language more from Danish?

Eg vaks opp med bokmål, og talar ein bokmålsbasert dialekt, men eg skriv nynorsk også.
Oftast skriv eg bokmål, men i dag har eg berre skrive nynorsk.

eg skammer meg litt over å ikkje kunne skrive skikkelig nynorsk desu

>What do you prefer?
jeg er veldig glad i både bokmål og i nynorsk. jeg synes det fǿles bedre å lese (korrekt) nynorsk enn å lese (korrekt) bokmål. og jeg synes det fǿles verre å lese dårlig nynorsk enn å lese dårlig bokmål.
>Is there a Nynorsk nationalist movement?
nei. nynorskinger er – og nå snakker jeg selvfǿlgelig veldig generelt – ganske politisk korrekte.
>wasn't the whole point of it to separate your language more from Danish?
det er en grov forenkling.

Why don't you start working on it right now, user? I'm sure there would be some useful resources around for you c:

Leste ut Shantaram forst, etter det ble jeg anbefalt en tyrkisk forfatter, Elif Shafak, som viste seg å være ganske god, så leste ikke mindre enn tre boker av henne. Provde meg også på litt non-fiction, rettere sagt "A peace to end all peace", men av en eller annen grunn engasjerte det meg lite, så fikk bare lest ut halve boka. Alt i alt ca. 3000 sider på halvannen måned.

en.wikipedia.org/wiki/Norwegian_language

>The other is Hognorsk ("High Norwegian"), a more purist form of Nynorsk, which maintains the language in an original form as given by Ivar Aasen and rejects most of the reforms from the 20th century. This form of Nynorsk has very limited use

Ooh neat. High Norwegian.

Husker du sa du strevde med nettet til tider. Du skrev mye her når du var full :)

It's pretty obscure. It has some cool features though.

>It has some cool features though.

Go on?