/norge/

Hird-utgaven.

FORRIGE:

Other urls found in this thread:

mobil.rb.no/nyheter/ost-politidistrikt/politi/deler-bilder-av-norske-jenter-pa-internasjonalt-forum/s/5-43-337222
nbim.no/en/
an.no/debatt/er-det-ikke-bedre-a-ta-seg-en-runk-pa-badet-enn-a-jokke-los-pa-noen-som-ligger-der-som-en-potetsekk/o/5-4-364477
twitter.com/NSFWRedditVideo

Forst for gjeninnfor jodeparagrafen.

forste for Trump

guutå

SLET DEN

Når du fikser disse

Tell me about Norway :3

Fæl banner

ok forsvarsbudsjettet

Do you like hedgehogs ?__?

Hekkråner er bedritne dyr

Bare homser liker dem

You live in an interesting land, considering civilization has been there for over 10,000 years.

I wish your new government would allow more western archaeologists to find out more about the true origin of the lands.

Other than that, a lot of us are tired of shitskin arabs and nubians littering our streets.

mobil.rb.no/nyheter/ost-politidistrikt/politi/deler-bilder-av-norske-jenter-pa-internasjonalt-forum/s/5-43-337222

...

...

Hva tenker folket om normisser?

Skulle onske jeg var en, noen ganger, fåvæ.

Yeah, I wish that too. My hedgehog has been doing lots of archaelogical work as well ^w^
He also loves Norway :33

Why don't you send them back tho ?.?
^.^

A guy I used to work with actually married some egyptian girl. Flew down, converted to islam and the whole thing. Nice guy really, except for the whole islam thing.

Hvad synes i om den her gennemsnitlige norske muslimske indvandrer?

jewbook.com/helan.abdo.3?fref=nf

Er han virkelig gjennomsnittlig?

Han virker da sådan

hvem gud tror dere på?

Sporger du mig?

...

"dere" = "I"

Tror ikke på noen guder jeg altså fåvæ.

Ingen men jeg er villig til å forsvare Europa i Jesu navn med mine kristne brodre

Oi, dette bor da kanskje rapporteres?

>hvem gud
"who god you believe in"

det heter 'hvilken gud' fåvæ

Engelsk er ikke relevant her. Allerede tilbakevist uansett.

jeg brukte engelsk for å belyse hvor idiotisk det hǿres ut for mine ǿrer

lol

Norway is a relatively small country with low population density. Our peculiar landscape was largely made by moving masses of ice, water, sand and rock grinding the mountains down over many thousand years. Our coastal climate is mild and coastal ports are kept ice free all year due to the Gulf Stream.

This means the coast has been a treasure trove of food for thousands of years, leading to the early development of highly advanced ships, and the creation of one of the world's largest and most modern fleets.

The mountains have lead to a large degree of separation between inland tribes and villages. This lead to the separate development of many dozen different dialects, many of which remain strong today. The dialects can be as similar as two neighbours, and as different as two continents.

Historically, Norway has been a very poor country. People stayed alive by farming in hillsides (natural drainage means less work needed per acre of fertile land), or fishing on the coast. At one point about 200 years ago, Norway was the world's largest exporter of ice, as the story in Frozen is based on. (Arendal is a real port city).

When it comes to cuisine, fish has a natural place. Herring and cod are the main staples through the ages, herring was often salted or pickled, and cod was often dried. One can still find the same foods today, as people ate thousands of years ago. We have also, due to the poverty, been required to eat all we can digest, leading to strange dishes such as sheeps head, blood sausage, mashed lungs and other foods now considered delicacies.

Religiously, Norway was heathen until around 1030 AD. Before then we had a rich tapestry of different mythology, many variances between regions and little cohesion. After Olav Tryggvason (also known as Olav the Holy) and his people went through the land with swords and torches, Norway has been a Christian country.

In the 1970's, we discovered oil, and the rest is recent history.

>Norway is a relatively small country
>på liste av 196 land er norge 68 i areal
Samenlignet med de som ses på som store land er vi kanskje lite, men vi er större enn ganske mange

Engelsk er höyst relevant. I å/og sporsmål:

>Jeg gikk å sokte skogens ro
I walked to seeking the calm of the forest
>Jeg gikk og sokte skogens ro
I walked and seeked the calm of the forest

Gå å legg deg
>go to bed
Gå og legg deg
>go and bed

Vi er vel også europas 6 storste land etter areal. Storre en f.eks tyskland og polen. Vi er bare ikke så mange folk.

Yeah I've seen this story a lot o-o some egyptian lady who marries some european man and takes him to Egypt to convert ._.
Wow, that sounds comfy. Did the discovery of oil turn you into niggers like it ruined gulf arabs?..?
Also I have a surprise for /norge/
Just give me a few minutes ;D

>Mamma en skummel mann skrev et ord jeg ikke forsto
hva var det han skrev?
>relativt
Jeg dreper deg.

Gå og legg deg er jo det riktige her når det er snakk om Norsk.

usikker på om du spǿker eller ikke, men jeg fikk meg en god lattter her fåvæ

Tell me about Egypt.

Surprisingly no. From the very start, the government has been very strict on how the gains from selling oil will be managed. They created the State Pension Fund Abroad (colloquially referred to as the "Oil fund"), which is a bank-like organization that invests the main portion of revenue into foreign businesses. There's a law against spending more than 4% of the interest of this fund.

7 346 050 716 427NOK
nbim.no/en/

This was done to prevent the concentration of wealth, and to ensure the survival of our nation and our state. Being a poor country for hundreds of years teaches people to set aside resources for bad years and economic downturn, which the oil fund has been used for before.

During the financial crisis of 2008, financial minister Kristin Halvorsen got through a resolution to spend 700.000.000.000 NOK to bail out norwegian businesses and keep jobs. This caused Norway's economy to soar past Sweden, and still many people view Sweden as a "poor country" because they ended up with a much higher level of unemployment than Norway, despite historically being a much larger economy and twice as many people.

Norway's welfare and pension system is also secured in the NBIM fund, and this means we have one of the world's most generous welfare states. If you are unemployed, you are entitled to enough money to survive, if you are sick, you are entitled to enough to last until you're healthy etc.

It's far from perfect and many things can be criticized, but school is free on all levels, student loans have the lowest rate of interest of any loan in the country (by law), and almost nobody starves to death or dies from easily preventable disease.

Most people with chronic or fatal illnesses get the treatment they need, and very few people are "poor" by international standards.

Its far from perfect, but there's a reason all the durkas come to us.

>Did the discovery of oil turn you into niggers like it ruined gulf arabs?
>picture is very related

Our healthcare system is shit tier, worse than most central european ones. Same goes for roads. Balkans have better roads and they bombed eachother just a few decades ago.

Norway is nice, could be a lot nicer if we had smart politicians that want what's best for the country.

Quislingere fucking ud af Norge mand, wtf hvorfor er du nazi mand?

Danskejævel ut

quisling var en idiot som odela en gyllen sjanse for norge.

Not fucking true. This shitstain doesn't know neither central europe nor balkan. He is memeing based on populist media, which always shines a bad light on the situation.

In fact, you can't find a country with collectively better conditions than Norway. Can't be done. You can find certain countries with higher scores on HDI or PISA or health care or roads, but in total, fuck off. There is no one over, no one besides.

Nigger, I specifically said our healthcare system is shit and our roads are shit. BECAUSE THEY ARE. You're a fucking idiot if you think otherwise. There are many other things we do great, but it's not those two.

Wir müssen das Dasein unseres Volkes und eine Zukunft für weiße Kinder sichern. Sieg Heil

Persjonlig er jeg ikke religos men jeg har sluttet å identifisere meg som atteist. Kristendommen ække så ille egentlig å gir deg et ganske ålreit ferdigpakka moralsk fundamen som ikketroene atteister må oppsoke selv. Å det gjor de som oftest ikke så de enner opp som nihilister sossialister å hedonister. Av å til skulle jeg onske jeg klartr å tru bare fordi jeg ville vært ett lykkeligere menneske om jeg var det fåvæ.

They are not, cunt-allergic. There are certain regions and certain stretches which are bad, but fuck the fuck off. Roads are alright.

You don't even know how or why the balkans have better roads, you just repeat the pisspot theory that albania has better roads because news said so. It's shitty rhetoric, and absolutely false as fact.

>dfn ingen kristen jv

spǿr meg hva som helst om tysk

ok, i forhold til de som er större enn oss er vi et lite land, på den måten er vi relativt lite
Men det er en veldig dårlig sammenligning, og jeg ser ikke en anen måte vi er -relativt- lite

Norgetråden i media, ingen bryr seg.

Roads are shit tier.
Healthcare is shit tier.

You've probably never used either one of them. Nor seen how it is in countries like France, Poland and Germany.

All you have to do to realize how truly abysmally shit our roads are is to drive over the border to sweden, where they actually know how to build proper roads.

hva betyr schwutchtel?

>Most people with chronic or fatal illnesses get the treatment they need

Tell that to the thousands of people who die unnecessary every year while waiting for treatment in "health queues".

det tror jeg oppriktig at alle vet svaret på

>Dasein

Magst du Edina Müller oder Anna Schaffelhuber?

Prosentandel dyrkbar mark vs ikke dyrkbar?

Andel av landet som er "beboelig"?

Fuck off, troll. You know literally nothing.

This doesnt happen, it's bullshit by the media. If you need treatment, you're pushed ahead. That's why there's a fucking queue.

>itt: idiots who think media trumps triage

jeg liker selvfǿlgelig kun Miriam.

I evidently know more than you. As I've driven on nearly every major road in our country. I also know too many people having to deal with this.

You're absolutely clueless and you have a utopian view of norway. I understand it's hard for you to believe anything other than what you tell yourself. But you're delusional, and it's ok. All you have to do is kill yourself.

Kannst du nicht in Deutsch antworten?

en skikkelsens sjel la der pa bakken

doch.

I assume that's why the number of people with "health queue insurance" has doubled in the recent years, to 500k.

Was an der deutschen Sprache gefällt dir am meisten?

stygg banner, for feit.

Read a newspaper, it's superfluous. What you need to look at is how many use it.

Otherwise I can sell you a really handy nuclear war insurance bond, for only 10000 nok, youre insured 100%. Want one?

Prove it, bitch :)

Dette, jeg liker den orginale og tradisjonelle banneren vår som vi har hatt siden starten fåvæ

Wir /deutsch/ jetzt?

Norway is not as cold as people say it is, but we do get our fair share of rain
Despite people here having more personal space than most european countries, one night stands are a lot more common
another paradox about that, is how kids will view anything, but that's fine since one night stands only happen after their bedtime anyways

Now tell me about Egypt
How things?

Er ikke snakk om norgetråden.

pls nei. /deutsch/ er faktisk konsentrert uhelbredelig kreft

>did the discovery of oil turn you into niggers like it ruined gulf arabs

Yes, we're the oilniggers of the north

You don't even understand the concept of insurance you fucking retard.

Why did you not fight Germans in WW2 before you got annexed? Serious question no implications intended.

beste tråden på lenge

Aber es solltest ja besser als /Norgetråden/ sein, oder?

Because we were neutral

bevis hva da? Du kan begynne med å bevise at vi bor i et nordisk utopia som du snakker om.

Bare fortsett å tro det om det gjor deg glad. Men en dag kommer du til å våkne opp til realiteten, kanskje når du sitter i ko mnd. etter mnd. for å få en ny nyre, eller få operert ut noe faenskap. Hver uke gjor det mer og mer vondt og for hver dag som går er du ett skritt nærmere å gjore slutt på det hele.

Eller kanskje når biter av veien raser ned fjellsiden du kjorer på fordi den ikke har vært vedlikeholdt på 20 år og alle lastebilene har endelig begynt å ta sin toll på det dårlige arbeidet som er utfort.

Nei bare fortsett å fortell deg selv at Norge er best i absolutt alt, akkuratt som barneskole læreren din sa. For jada, norge taper aldri..

andra imhemska språket?

Wie bist du zu diesem Schluss gekommen? /norgetråden/ ist viel besser als /deutsch/, obwohl es weit von perfekt ist. /deutsch/ ist einfach nur Krebs.

Ikke han, og er ikke hundre prosent sikker på hva dere diskuterer, men det er en grunn til at norge får så mye oppmerksomhet i verden. Vi er selvfolgelig ikke best i alt, men vi er definitivt ett av de aller beste landene i verden å leve i, om ikke det beste. Var det dette dere snakket om? Isåfall har jeg sagt mitt.

>og alle lastebilene har endelig
>ta sin toll
>ett skritt nærmere å gjore slutt på det hele

Faen i helvete, du er pakkis. Det er derfor jeg blir så frustrert på deg. Det forklarer saken.

Heng deg, pedotilbeder, det eneste du duger til er lampeskjerm.

slalom guutå

Hvis du leser opp i tråden så sa jeg ganske spesifikt at å sitte å tro at norge har verdens beste veier og sykehus/lege ordninger så tar du grundig feil. Naturligvis er Norge fremragende på veldig mye i forhold til mange andre land, og ja vi gjor det også fremragende på flust av diverse målinger.

Men spesifikt to ting er vi ikke fullt så gode på, nemlig veier og sykehus.

Ollo bror wallabilla jai låverdai!

projekter hardere abdullah.

an.no/debatt/er-det-ikke-bedre-a-ta-seg-en-runk-pa-badet-enn-a-jokke-los-pa-noen-som-ligger-der-som-en-potetsekk/o/5-4-364477
Lær dere å ikke voldta!!

>projekter

projiser*

Om du er diarefarget eller ikke, kan du i det minste ikke norsk. Det er en lettelse for meg. Uansett hvor mye du prover å kritisere mitt verdensbilde, vil jeg aldri anse deg for likeverdig debattant å være.

Takk for at du oppklarte dette.

Warum findest du, dass /deutsch/ Krebs ist?

lær mǿdre å ikke slå sǿnnene sine.

Extrem aufgebrauchte Memes, die stetig gepostet werden.
Die meisten Leute da sind anscheinend arbeitslose Versager
Es gibt zu viele Leute in einem Faden also bewegt er sich zu schnell.

Fint å vite at du er en liten snorrvalp uten et fnugg av livserfaring her du sitter og kverrulerer om ting du tar regelrett feil om. Det er helt greit for meg, fortsett med det for du lurer kun deg selv.

Men jeg kan riktignok beklage for at jeg ikke bryr meg nok om deg til å rette opp eventuelle stavefeil. Selvom projisering vil være den eneste du har tatt meg på.

Hvorfor snakker folk tysk i Norgetråden? Det er faktisk 71 år siden okkupasjonen sluttet folkens.

blir litt fristet til å breve Miriam gutta

Du får endelig bruk for ungdomskoletysken