Sverigetråden - Reformationsupplagan

...

Här är vi:

de va en fin tråd user jag hade valt dig om det var lite mer jämt.

De babylonska skökorna var för snabba.

Ses jävla nybög nbögar

>min känsla när städarn raderar andra tråden

Någon mer som varit på kyrkogården idag och hedrad sina döda?

Nej favä, det regnar

>inte hedra sina döda pga av lite regn

user...

Har inga döda släktingar i det här landskapet.

ska gå till kyrkan imorgon, existerar det några kyrk anons?

definiera "kyrk anons"

Jag.

tungt, vilken gren? hur ofta går du?
om du går till kyrkan eller inte

Svenska kyrkan.
Går minst en gång i månaden, försöker gå oftare.
Du?

är fedora tippare / naturen är min kyrka

försöker gå varje helg. Svenska kyrkan. Kyrkan är ett bra sätt å träffa människor å sprida åsikter å se vad lite normala människor tycker samt att tillbe gud.

haha de e bra

>dkn man vill ha en konservativ, högkyrlig luthersk kyrka men svenska kyrkan är ett synkretiskt missfoster fullt av homoanstiftare och relativister

Vad göra? Jag är medlem i Arbetsgemenskapen Kyrklig Förnyelse, men de har ingen direkt verksamhet här i norr (och jag kan liksom inte åka till Uppsala hela tiden). Konvertera till påvekulten är det ju såklart inte heller tal om, att byta en form av kätteri mot ett annat är ju inte en lösning.

Någon som ska bevaka usa-valet som har koll på när man har ett säkert resultat?

...

>dkn lämnade svenska kyrkan så fort jag kunde
haha

B U L L F I T T A

Reminder that....
The papal states based its secular power on a lie ((Donation of Constantine))

Started wars out of greed for secular power

Destroyed the authority of the Holy Roman Emperor when it out of Greed contested their authority over Italy and ruined their system of administrating Bishops.

Used excommunication, a spiritual measure, to get secular power

Betrayed its allies in war ((Remember War of the League of Cambrai? The Papal states was the first ones to switch side))

Let the corruption in its church grow so vast that a violent reformation soon became inevitable

Had a cardinal, one of the very people responsible for electing a new pope, funding both Muslim Ottomans and Protestant Swedes to kill his fellow Catholics ((Cardinal Richelieu))

Used it's own Monks to perfect different methods of torture. May sound like a minor thing, but don't quite sound like the ideal things for men supposed to live like Jesus to spend their time on.

Papist genocide best day of my life

Vad fan har du med Europa att göra, Tyrone?

Ingeting

he
se

he
fu
se