/skandi/

Tre dage for jul udgave

Hojskolen er ovre nu
Jeg korer hjem fra den nu

Sup Forums är bögigt och homo

När jag tänker efter så är det faktiskt det helt seriöst, jag blev bannad för att jag skrev att en bög som letade efter sex borde "begå självmord"

Det är som Facebook med ADHD

Nú er kavin komin

Nú er kavin umsíðir fallin, vinir

>kavin

Vad är detta?

"snö"

Snö

>Han prǿvar fortsatt

snjógvur

>kavin
>snö
>snjór
>sne
>o.s.v.

?

...

Svara inte på muhammed. Han kan inte ens svenska...

På vilket bydgemål heter snö något som på långa vägar liknar "kavin"? Var god förtälj, kära du.

Vi har også ordet snjógvur (snjór med skerping -gv), men ordet kavi er det almindelige ord for sne. Jeg tror, at kavi kommer fra kaving - dykning.

I dagens svenska finns inte det i bruk, men kavin är i grund till "kavi" vilket är snö, alltså när vatten blir fruset. Läser du ens böcker? Speciellt gamla böcker?

Mojn

Jag tror inte på det du säger, favä.

Tro vad du vill, gå och läs på fler böcker. Du tycks behöva det.

>läs på fler böcker

Sjysst grammatik.

Schysst*

Nej. Sj. Idiot.

Sissast nú

Jag är lugn, han er inte.

Seså bror, tag det kyligt.

>hald mær til góðar, tú hitt fagra fljóð, eg spæli ikki Nostalrius

>spelar wow 2016
lmao bög

Sista skrivningen innan julledigheten imorgon, pojkar.

Varför skitbrevar jag här istället för att läsa, pojkar?

Elysium skjótt

Jaja, eg meini Elysium/Nostalrius. Eg spældi Kronos 2 fyrr, men teir bannaðu meg fyri at nevna Nostalrius (bókstavliga).

Sigi bara, at sjálvt um Nostalrius er uppi í lotuni, so fara oll at spæla á Nostlysium komandi januar

UGH

>Skam

Vad fan har ni gjort nu alltså, satans norrbaggar? Halva riket sitter och glor på den där skiten nu och indoktrineras i norsk feminism.

Gustavus Adolphus was himself killed while leading a cavalry charge on this wing. In the thick mix of gun smoke and fog covering the field, he was separated from his fellow riders and killed by several shots. A bullet crushed his left arm below the elbow. Almost simultaneously his horse suffered a shot to the neck that made it hard to control. In the mix of fog and smoke from the burning town of Lützen the king rode astray behind enemy lines. There he sustained yet another shot in the back, was stabbed and fell from his horse. Lying on the ground, he received a final, fatal shot to the temple.

Ikke diss min husbando.