Sverigetråden - Mysiga Kvällsupplagan

...

Other urls found in this thread:

youtu.be/b65v0M_1QkI
twitter.com/SFWRedditVideos

Fällor är SÖTA! :3

vad är det främsta syftet med DotA?
Jag är lite nytt till spelet

>Jag är lite nytt till spelet

>M vill samarbeta med SD

SVERIGEVÄNNÖÖÖÖÖÖÖRR

Vet inte..
Att bli självmordsbenägen

Nils 19, precis börjat läsa datateknik på KTH, SD men absolut inte rasist, gillar ordvitsar och hatar Danmark och Skåne xD (obs bara på skoj, det är ett meme för er som inte kan internet). 8000 uppbåtar på sweddit och guldmedlem!

Ni måste D:a er A

Nu ska vi nog sitta lite lungt i båten än så länge.

M har bara sagt att de vill kunna komma överens i frågor där bland annat M och SD har samma åsikter.

Ingen alliansbudget kommer läggas fram förrän båe C och L går med på det och de kommer nog inte hända innan nästa val.

Detta besked från M banar dock vägen för att efter nästa val inleda ett mer långtgående samarbete mellan SD, M och eventuallt KD om inte KD åker ur riksdagen.

>Anders Lindberg sitter och gråter i Sveriges Radio

så jävla gött

>swedditör

säg detta högt lmao

Baffel...

Detta är vad som kommer hända:

>valet 2018
>SD får 25%, M får 20%, C 10% och L 5%
>M och L vill bilda regering med hjälp av SD men C vägrar
>M och L blir minoritetsregering med passivt stöd av SD utan motkrav
>Jimmie motiverar det med att man måste vara seriösa och stoppa S och V från att få styra
>M lovar att köra vidare på socialdemokraterna nya """""""""""hårda"""""""" flyktingpolitik
>SD är stolta

Det du missar i din analys är att med SD+M+L så har de redan egen majoritet i riksdagen din tomte.

Vem fan bryr sig om C i ett sånt läge?

kommunikation och lagarbete

jimpa har ju redan sagt att de inte kommer agera dörrmatta mot m så det är knappast sannolikt.

länk, hatar det där aset.

Vad ska man käka idag, pizza eller kebab?

du glömde KD
>införe de åker ur riksdagen
hehe mm precis som C skulle gjort 2014 eller hur? De låg ju under riksdagsspärren flera gånger inför det men de klarade sig ändå

kebabpizza

Jag vet inte vad jag vill spela.

Inte han du svarade på men om KD går tillbaka lika mycket som de gjorde i förra valet (cirka 1%enhet) så åker de med god marginal ur riksdagen.

Jag säger inte att KD garanterat åker ur men nog fan brinner det i knutarna när de ligger under spärren i 9/10 mätningar sedan förra valet.

*pussar dig på kinden*

Spela fallout4!

Tar ju så länge att starta ett spel ;_;

Läsförståelse?

Nej han har sagt att han vill vara dörrmatta.

Ja de åker ut, MP också.

>SD 25%
>M 20%
>L 5%
>25+20+5 = 50 %

De kan fullständigt skita i alla andra partier inklusive C eftersom de har egen majoritet.

skadedjursvåg?

Ja det var vad jag sa.

>dkn ingen sötbrevare man kan sitta och myspela med
;_;

>M och L vill bilda regering med hjälp av SD men C vägrar

M och L kan ändå bilda regering med SD oavsett vad C tycker. Varför ska de låta C diktera att
>M och L blir minoritetsregering med passivt stöd av SD utan motkrav

Din logik går inte ihop.

Det får det bli!

men L har ju sagt att de inte ställer upp, precis som C...

Kom~
:3

v-var?

Jag sålde aktier ett tag sen, fick en rätt stor realiserad förlust. Kan jag periodisera den? Kommer inte kunna kvitta den mot det här årets schablonvinster (ISK)
AAAAAH VARFÖR HADE JAG INTE DEPÅKONTO KVÄÄ

Skithåla i Småland~

stockholm såklart :)

I verkligheten ja, men vi diskuterar anons hypotetiska exempel.

Saker kan ju förändras fram tills nästa val eftersom det är drygt ett och ett halvt år kvar.

Politiker är horor, villiga att sälja ut sig vid första bästa tillfälle favä..

Tråkigt att höra favä, vilka bolag hade du aktier i?

>Kvällsupplagan
Vad i helvete hände med dagen?

Borde inte det bästa sättet att säkra en SD-stödd alliansregering nu vara att infiltrera L och C och ändra deras syn på SD inifrån? Blir ju svårt om båda kukar ur ett samarbete

Skatt är stöld.

Tror nog inte Jimmie kommer nöja sig med att inte sitta i regeringen om det slutar i sådana resultat relativt till M, men jag kan se att de kanske inte tar statsministerposten.

Att leda ett land är ingen struntsak och det är kanske inte omöjligt att de i ett sådant läge känner att de vill skaffa regeringserfarenhet inom partiet utan att sitta som statsminister. Speciellt eftersom de redan har problem med att fylla sina stolar med gedigna aktörer pga. stor expansion.

Anses det drygt av folk som jobbar på Sibylla att man vid en order av kebabpizza ber dem att lägga på extra-mycket isbergssallad?

De kommer väl inte spotta i min pizza eller så?

>Skithåla i Småland~
>dkn det är smålandstjejen igen

MEN FAVAN, KOM TILL UPPSALA ISTÄLLET ;_;

Då kan de sitta där och vara stödhjul åt en röd(lol grönt kommer inte finnas) regering alternativt ingå i den. Rimmar väl illa med Cs ultraliberalism men för ett par år sedan var invandringen ju den heliga kon som gick före precis allt och kanske C är villiga att ta det skottet under ledning av Annie "30 miljoner" Lööf, men mjae.

Varför skulle det vara drygt?

Det är ju så låååångt

Ericsson, de gick ner under itbubblan och sen har jag inte orkat sälja. Borde ha sålt av lite åt gången eller haft depå, det här var inte så smart.

>uppsalacucken är bög
wow, vem hade anat

>tjejen
user, jag...

...

>Det är ju så låååångt
;_;
user varför hatar när du kan älska?

de brukar lägga lite av sin hud i maten så du vet

Vet inte, som att man klagar typ.

>Era jävlar, fick så lite sallad sist!!

>gilla tjejer är bögigt

...

vif

med tanke på att det är Cuckpartiet vi talar om skulle det inte förvåna mig och svetsarn skulle säkert kunna tumma på lite sosserier så länge han och hans polare får sitta kvar vid makten

>fällanon är den ända uppsalabon i tråden
nu är det ju inte jag som söker spelkamrater dock

>hon är inte min fru

att gilla tjejer (pojkar) är rätt bögigt

:3

Varför?

Nah, du övertänker det bara.

enda* kvväää osv

>IT-bubblan

Har du seriöst väntat med att sälja ERIC B i 16 år?

Hoppas det.

mår bra

frågar man om extra ollar de kebaben, inga undantag
t. jobbade på Sibylla och ollade som FAN

hehe mm

Lyssna inte på psykfallsanon, han förstår inte att man kan gilla tjejer och tjejer(hane)

tro mig inte då, svenne

tror inte de bryr sig favä. jag ber alltid om 10 påsar ketchup när jag handlar på donken, 15 om jag köper för mer än 30 kr. är man sparsam så räcker den ketchupen i minst en månad.

Hur i helvete ser hon ut?

Olle...

Det är för sent nu, ordern är lagd.

Ser jag pubeshår så har jag en mäkta katana att hugga ner pizzabudet med.

>dkn ens syskon är nbögar

>nbögar
du menar att de är någorlunda lyckade

Som din gemene postmodernistiska kvinna år 2017.

Men hur använder man det hemma om man inte äter pommes???

Kan ju inte bara hälla lite ketchup vid sidan av när man käkar makaroner exempelvis, måste ju få en jämn stråle som zig-zaggar över högen med makaroner så att det blir jämnt fördelat

jvdk

Men dom var ju så söta men nu super dom och slåss ;_;

Du är ju också nbög, du har pv ;_;

Är du säker på att det inte är dengufeber?

Pizzabudet smickade sms och är på väg nu.

Snart sker det! :)

lmao du ska få jarak xD

håll på para och blanda upp (hehe). jag använder ketchup till allt, även fisk och sånt. honung är också jävligt underskattat, använder det eller socker i alla såser.

Jag jobbar också
men gömmer min kraftnivå rätt hårt för det mesta

Jag vill krama dig :3

Döda dig själv nbög ;_;

Gaskammarmaterial

:))

Äckligt.

Men honung och sriracha, soja, chili-jam och citron-saft som marinad/glaze är sjukt gott.

eggigt

>Kinberg Batra kommer till Aktuellt ikväll. Dessutom medverkar Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson

blir väl att kolla dåra...

youtu.be/b65v0M_1QkI

langa nördfront tvådebilderna

o-okej
varför säger du så T_T

dat smell