Sverigetråden - Melissa Upplagan

...

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=QJksTRgY8-c
qz.com/924212/what-it-really-costs-to-turn-a-car-into-a-self-driving-vehicle/
nasdaq.com/article/alphabets-waymo-trims-price-of-lidar-cost-down-by-90-cm730961
youtube.com/watch?v=NW5XKQbPDto
soundcloud.com/markus-och-malcom/terror-och-karlek
youtube.com/watch?v=M55PFnw86tI
twitter.com/SFWRedditImages

>____________________

Hur menar du? Vi "har" inte självkörande bilar än. De är fortfarande under utveckling.

skrattar jag med, ska bli kul att se deras ansikten när deras sketna lastbilsjobb inte finns kvar

*brevar en kantig bild*

Och vad händer när någon projicerar en bild gjord för att få bilen att snabbt svänga vänster rakt in i kameran?

youtube.com/watch?v=QJksTRgY8-c

Jag måste ringa och ta bort mitt CSN imorgon, ska jag bara hoppa av skolan också tycker ni? Jag kan ju inte plugga om jag har ingen inkomst alls

>ute och äter på pub
>det har nattklubb på övervåningen men denna kvällen används den av skolflickor till att träna inför de dom ska sjunga på skolavslutningen
>I JUUUUUST HAD SEEEEEX AND IT FELT SO GOOD
>A WOMEN LET ME PUT MY PENIS INSIDE OF HER
Det så ut att vara mellan 10-12 år gammal ren degeneration

Skulle inte förvåna om dom falskflaggar några "olyckor" på väg till graven
>n-nej, självkörrning VAR på, jag lovar
>vad menar du med att någon såg mig dra ratten in i folkmassan?

Kanske 20 år tills tekniken är 100% klar
20 år efter det innan politikerna och Svensson har börjat bry sig

40 år som bäst

Gör som du vill vettja

>Och vad händer när någon projicerar en bild gjord för att få bilen att snabbt svänga vänster rakt in i kameran?
För fan, Jeffe, delta inte i diskussioner över din nivå

f1h1

Hoppa inte av skolan.

Kan du något om programmering, ingenjörsskap eller IT-säkerhet eller bara snackar du skit som du inte har en aning om?

Ja men jag undrar vad ni tycker

Det kommer bli så jävla svårt att orka göra nånting när jag får 0 kronor för det

Hur fan ska jag betala för en 600kr lärobok utan CSN? Får ta banklån. Lutar mot att hoppa av nu

Hoppa av skolan

hur känns det att jag kan heema varenda här?

förklara

Varför måste du ta bort ditt CSN?

Och sen ska folk ha råd med skiten. 20-åringar kör bilar för max 10k, en självkörande bil kommer kosta minst 200-300k

Jag vill ha NorrköpingsFyllots jobb, låter som ett riktig robot jobb

Får man komma och praktisera?

tänker djupt just nu

nån förklara hur folk helt plötsligt fick blonda ögon/blont hår tack vare evolutionen

[källa behövs]

För man får bara CSN om man pluggar 100% och jag kommer inte hinna med mina kurser så jag blir återbetalningsskyldig om jag inte ställer in pengarna först

>V-vilken dag som helst! De kommer bara vifta med lite pengar så löser sig allt!

Inga källor behövs när du snackar med lastbilchaffisar.

Du kan söka bidrag på 25, 50 samt 75 procent också

>en självkörande bil kommer kosta minst 200-300k
Nuvarande produktionskostnad för Waymos kit är typ 80kkr. Sen så har Waymo/Google inte som affärside att sälja bilarna, utan snarare att erbjuda taxiservice.

Jag tror inte jag kan det pga min ålder men ska fråga om det imorgon när jag ringer.

>Amid a race to market, the promoters who say a self-driving future is just around the corner rarely disclose one important thing—the price of outfitting an autonomous car. That extra cost, according to one of the few experts prepared to discuss the subject openly: about $250,000 per vehicle.

>$250,000 per vehicle

qz.com/924212/what-it-really-costs-to-turn-a-car-into-a-self-driving-vehicle/

vad pluggar du?

Hur gammal är du?

>någon monterar en projektor i mitten av vägen
>har bakåtingenjörat självstyrningen
>tillverkar någon sorts bild/video (exv. stor lastbil som rör sig i hög hastighet mot bilen) som stimulerar neuronerna (det är ai väl) till att svänga snabbt
Kameran kommer bara se en lastbil som snabbt rör sig mot bilen och därefter svänga för att inte bli påkörd.
>Kan du något om programmering
j
>ingenjörsskap
j
>IT-säkerhet
j
Inte ett argument.

>A-alla som inte håller med mig är b-bara dumma lastbilschaffisar som är rädda! Åh gud varför sänkte jag mina pengar in i det här
Lycka till med dina självkörande bilar som är långt bort ännu, kommer kosta skjortan och inte kommer kunna klara av snö eller mörker.

Blåa ögon hjälper mot något ljus i snön.
Blont hår har jag ingen aning om.

helt plötsligt uppstod en genetisk mutation
selektion (antagligen sexuell, blont är f1h1) spridde sedan ut mutationen i befolkningen

vad jobbar han med?

>Alla pratar om autonoma bilar.
>Allt jag ser framför mig är en 30-40 tons lastbil som får blåskärm och plöjer ner bilar.
mm och detta kommer ske mycket mindre än fulla/trötta chauförer som somnar vid ratten och plöjer genom traficken

>jobbar med säkerhetskritisk programvara under direkt inseende av en tillsynsmyndighet

ni som tror att ni inte kan vififas av teknik, tänk om

för varje kompetent person finns det en slarvpelle som jag

>600kr lärobok
Piratbukten eller liknande

Komvux distans, försöker få gjort de kurserna jag missade på gymnasiet

:^)

Svagt bete

Datainmatare tror jag

>teknologin inte ens klar än
>$85,000 för den bästa LIDAR 3D-kamera det förmodligen blir krav på
>politiskt käbbel
>full rekonstruktion av infrastrukturen
>alla ska köra nya bilar, vilket nästan ingen gör

Om 5 år grabbar xD

>kameran
men för fan, det är INTE en kamera
googla LIDAR

Skriv in lite fina kapplöppningstillstånd (kapplöpningsvillkor?) i koden och sälj till din lokala terrororganisation.
Utveckla.

Har de ens ett brett sortiment av läroböcker?

har hört att om du söker komvux via arbetsförmedlingen så får man 6k i månaden

>jag kan allt om självkörande bilar och jag vet att man bara kan hålla upp en bild för att det är bara kameror och inte sensorer
Tror fanimig att jag inte har läst något mer patetiskt idag

SLUTA KOLLA PÅ 3D HOROR!

DESSUTOM LÄGGDAGS!

>$85,000 för den bästa LIDAR 3D-kamera det förmodligen blir krav på
nja
nasdaq.com/article/alphabets-waymo-trims-price-of-lidar-cost-down-by-90-cm730961

Mindre melanin gör hyn ljusare, vilket ökar mängden C-vitamin man kan ta upp och ger därmed personer med den mutationen en evolutionär fördel i miljöer med mindre solljus och långa vintrar. Mindre melanin leder till att mindre eumelanin kan produceras (eftersom melanin är basen för eumelanin), vilket gör att att håret inte blir så mörkt.

om du är ungdom utan gymnasieutbildning har jag för mig det kan bli så ja

Varför skulle han? Studerar man är det ju som regel CSN man skall gå på. Tror inte ens man kan gå på försörjningsstöd om du har CSN berättigade studier(?)

Dummaste jag har läst på hela dagen. Om du är så dåligt påläst ska du inte börja dra mot-argument.

Okej. Så ponera att någon skickar in laserpulser med rätt timing och vinkel då. Eller bara någon tomte som flyger runt med en kinadrönare för $30 och knular upp sensorn med en stark laser/sprejfärg.
första mosebok biblioteket har fan allt

libgen.io

Aja, i vart fall är du under 30 så är det rätt enkelt att få bidrag för skola.

tängker för fullt just nu

tack grabbar

t. "internet är en fluga" person
:^)

>laserpulser
>knular upp sensorn med en stark laser/sprejfärg
Snälla bara sluta breva, du har uppenbarligen ingen aning om vad du pratar om och dina "argument" är skrattretande.

>dkn morfars morfars farmors farfars farfars far var tysk och hade bruna ögon (resten av släkten är helsvensk)
>dkn evigt osvensk

fan jonte men tänk om en ninja hoppar in i förarhytten å ba sleepar föraren å tar över ratten å svänger med bilen in i folkmassan jävlar människor btfo

Jag klarar bara inte av pressen från CSN.
>om ni inte hinner med era kurser så kommer kronofogden!
Inte så konstigt att Sverige har så jävla dåliga resultat

Det där är temporärt för att få bollen i rullning

Du oroar dig för detta men inte de tusentals rattfyllerister och folk med brist på sömn som är på vägarna varje dag?

För att inte nämna pensionärer med värdelös raktionstid och syn.

Lmao

Sök förlängd skolgång på försäkringskassan då

>det skulle gå bättre om skiten var slappare
???

Från förr/förrförra tråden
>jobbar med arkivdata, kopierar, digitaliserar och för in pappersdokument i datorsystemet
I princip sitter han i källare, scannar och kopierar papper och för in i mappar i dattan.
Enklaste jobbet men låter chill som fan.
Bäst av allt är att han gör det på lyran kek.

Det förstnämnda kanske kräver väldigt bra timing, ja. Men det sistnämnda? Du använder liknande metoder för att förstöra kameror.
>74073509
mm strax

>äpplen och apelsiner

>bajsögon
Jag beklagar...

Jag tror på självkörande bilar, jag tror däremot att du är ideologiskt förblindad.

VLNP?

youtube.com/watch?v=NW5XKQbPDto

>antyder att bilar med förare någonsin kommer tillåtas
Vad hindrar till exempel en krypskytt från att skjuta ihjäl föraren?
>om ni inte hinner med era kurser så kommer kronofogden!
Nej. Kronofogden kommer om du tar lån för poäng du sedan inte tar/registrerar dig på. Om du bara inte får godkänt i kursen så är det enda som händer att du inte får ta mer lån innan du klarat av tillräckligt mycket poäng igen.

>kameror
Nu har det sagts flera gångar att det inte är enbart kameror farfar

vad förhindrar nån jävel att lägga sig på en kulle med jaktgeväret och panga hs på bilisterna?

Spelar ingen roll om bilar blir autonoma, kommer inte funka här ute på landet med bortsköljda vägar, tillfälliga vägar över frusna sjöar etc.
Får redan stanna flera gånger i månaden och rensa bort träd och skit som rasat.

alla över 21 gå och lägg er

soundcloud.com/markus-och-malcom/terror-och-karlek

gonatt :3
youtube.com/watch?v=M55PFnw86tI

Jag kan nog inte få det, jag har ingen funktionsnedsättning

Ja?

Kronofogden kommer också om du får CSN bidrag (inte lån) för en kurs du läser men om du inte hinner med den kursen

varför

>Ja?
hur tänker du nu?

Väntar bara på att medicinen ska kicka in.

Vad menar du med "inte hinner med". Om du är registerad på kursen så ska kronofogden inte komma.

>kronofogden
Kronofogden är knappast det första som börjar jaga dig för skulder.

ni är för gamla för att fatta något

Nä. Lägger mig vid 3-4 som vanligt.

>t. ola conny som bor i en ort med mindre än 200 invånare i djupaste norrland

Sluta aldrig kolla på porr

>jag tar en kurs
>den ska vara färdig datum X
>csn ger mig bidrag för den kursen
>csn kollar hur det går för mig datum X
>inte färdig med kursen
>csn kallar tillbaka pengarna
>har ingenting att ge
>hej kronofogden.

Kulor är dyrare och svårhanterligare än laserpulser. Men visst, 1000mW rätt in i pupillen kör man nog inte så bra efter heller. Det har du rätt i.
Läs brevet igen. Det är fortfarande en sensor, jag tror knappast att den klarar att bli överbelastad av ljus särskilt bra.
Varför hinner du inte med dina kurser?

nej vafan jag är hipp som bara den

Två brev med en månads betalningstid, sen går det till kronofogden.

t. erfaren csn-räv

Ja. Norrbotten till och med. Nått fel med det?

Nej, det händer inte. CSN kallar inte tillbaka pengarna för att du inte klarar av kursmomenten. Du får bara inte ta mer lån.

Sluta äta nyttig mat

>när bönder brevar