Nederdraad

/NEDERDRAAD/

Bende van Nijvel editie.

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=JDSPAPOUU0U
rijksoverheid.nl/onderwerpen/studiefinanciering/vraag-en-antwoord/studiefinanciering-student-hoger-onderwijs
youtube.com/watch?v=Bq7gwwHX5L4
youtube.com/watch?v=IyMFsWDKOa8
elsevierweekblad.nl/economie/article/2016/03/279600-279600/
volkskrant.nl/buitenland/wat-kosten-asielzoekers-nou~a4149990/
twitter.com/SFWRedditVideos

ik heb vandaag mijn eerste vlieg doodgemept met mijn elektrisch vliegenmepper
vma

>maar de standaard is dat het een lening is.
Er is dus geen standaard.

>Asielzoeker mochten niet worden teruggestuurd, enkel uitgeproduceerde en die maakte nooit aanspraak op de voorzieningen die je hebt genoemd.
Verdrag van Dublin heeft men ook schijt aan, waarom zou je je wel aan andere verdragen houden?

>Maar waar de gemeente het doet gaan ze zelf over.
Er zijn een paar gemeentes die vrijwillig hebben meegewerkt. Maar er is nu een heel onderhandel circus ontstaan over welke gemeentes gaan opvangen. Ze krijgen er in ruil subsidies en leuke baantjes voor.

>als je scholier bent
ben ik niet en ik krijg geen gratis fiets.

>Wallonië

>gemept

Dat doe je nie met zo'n ding.

Heb je hem nog even sadistisch extra geroosterd?

youtube.com/watch?v=JDSPAPOUU0U

>Alleen de aanvullende beurs en het studentenreisproduct worden verstrekt in de vorm van een prestatiebeurs: dit is een gift, tenzij de student niet binnen 10 jaar afstudeert.

Niet waar
rijksoverheid.nl/onderwerpen/studiefinanciering/vraag-en-antwoord/studiefinanciering-student-hoger-onderwijs

Ik bedoel, niet waar dat het alleen voor mbo 1 en 2 is.

Absoluut, maar het begon te stinken en heb ik het toch maar weggegooid.

>Ze maken het beleid voor wat de gemente wel en niet mag. En dit is een bewuste strategie om de schuld af te schuiven op de gemeente, terwijl het gewoon met toestemming van de regering gebeurd.
Nee, gemeentes weten zelf beter waar geld voor nodig is. Anders krijg je situaties waarin de gemeente geld krijgt voor fietspaden terwijl ze juist geld nodig hebben voor nieuwbouw.

>U moet de inburgeringscursus en het inburgeringsexamen zelf regelen en betalen. Als u geen geld heeft, kunt u geld lenen van Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO). Bent u asielgerechtigde en slaagt u voor het examen? Dan wordt uw lening kwijtgescholden.
Dan is het nog geen gift. En dit geld alleen voor asielgerechtigden onder een bepaalde vermogensgrens

>Alleen de aanvullende beurs en het studentenreisproduct worden verstrekt in de vorm van een prestatiebeurs: dit is een gift, tenzij de student niet binnen 10 jaar afstudeert.
Dat is alleen mbo 1-2

>Dus ze krijgen altijd max aanvullend.
Nee dus
>>Daarnaast vind ik het leenstelsel eerlijker.
>Omdat de negerkindjes wel geld krijgen? Nee omdat advocaten zoons het niet krijgen en 35jaar terugbetalen is kei lang.

>Het punt was dat ongeacht je afkomst of je geboorte je mocht studeren en daarin gesteund werd door de staat.
Nu ook
>Nu is het weer een lege nivelleringsregeling geworden, die werkende nauwelijks ten goede komt. Want die betalen mee aan de niet werkende vluchtelingen.
Ze mogen nog niet werken. Anders "stelen ze de banen" terecht.

>Er is dus geen standaard.
Weldegelijk, de meeste gemeentes maken er gewoon een lening van omdat ze het geld later weer nodig hebben. Het is de standaard omdat ze mensen moeten helpen met zulke dingen en daarnaast Niks extra krijgen van de overheid voor deze bijzondere situatie.

>Verdrag van Dublin heeft men ook schijt aan, waarom zou je je wel aan andere verdragen houden?
Diplomatie.

>Er zijn een paar gemeentes die vrijwillig hebben meegewerkt. Maar er is nu een heel onderhandel circus ontstaan over welke gemeentes gaan opvangen. Ze krijgen er in ruil subsidies en leuke baantjes voor.

De subsidies willen ze maar al te graag hebben inderdaad, omdat die meestal hoger zijn dan de werkelijke kosten, zo krijgen gemeentes die het aannemen meer geld voor andere dingen.
En daarnaast krijgen zij er geen leuke banen voor, maar zulke woonprojecten die de overheid financiert levert wel banen op voor de bouw e.d.

>ben ik niet en ik krijg geen gratis fiets.
Bijzondere bijstand aanvragen. Fietsen vallen er in veel gevallen onder.

>dvw ik straks max aanvullend krijg

Maar ik heb dan ook een conflict met ouders dus dan kijken ze niet naar wat ze verdienen.

Ik vind het überhaupt wel raar dat ze kijken naar het inkomen van je ouders omdat ouders niet altijd meebetalen aan je studie.

Dus een student met ouders die niet meebetalen en een gemiddeld inkomen hebben, krijgen straks helemaal niks en zijn geforceerd om bij te lenen aangezien je heel moeilijk alles kan financiëren, zelfs met een baantje ernaast.
Voorheen had je natuurlijk een basisbeurs voor iedereen.

Jullie zitten allebei fout.

Jij bent te rechts

Jij bent te links

Je moet gewoon centraal zijn oetz.

>dvw Kangaskhan vangen met Pokemon GO in de stad.

>Maar ik heb dan ook een conflict met ouders dus dan kijken ze niet naar wat ze verdienen.
Gefeliciteerd

>Ik vind het überhaupt wel raar dat ze kijken naar het inkomen van je ouders omdat ouders niet altijd meebetalen aan je studie.
Je ouders zijn financieel voor je verantwoordelijk, dus als ze niet meebetalen kunnen ze je het huis niet uitzetten.

>Dus een student met ouders die niet meebetalen en een gemiddeld inkomen hebben, krijgen straks helemaal niks en zijn geforceerd om bij te lenen aangezien je heel moeilijk alles kan financiëren, zelfs met een baantje ernaast.
Thuis blijven wonen, en zoals jij zelf zijn er uitzonderingen
>Voorheen had je natuurlijk een basisbeurs voor iedereen.
En daarnaast leende de gemiddelde student €15000 die niet kan worden kwijtgescholden. Nu wel.

>voel me eenzaam
>denk opeens aan het Deense meisje waar ik vroeger altijd mee skypete en spelletjes speelde na schooltijd toen ik 13-15 was.
>herinner me hoe goed we het met elkaar konden vinden, vraag me af hoe ze nu is
>Open skype voor de eerste keer in twee jaar
>ze staat niet meer tussen me contacten
>ben haar achternaam vergeten dus ik kan haar niet op neusboek opzoeken
Jammer, had haar best wel willen spreken oetz.

Zij is momenteel op en neer aan het gaan op de piemel van Mahmoud

>Nee, gemeentes weten zelf beter waar geld voor nodig is
Politiek correct smoesje. De VVD heeft het bewust zo georganiseerd zodat de schuld bij de gemeentes terecht zou komen die akkoord gaan terwijl de nationale overheid buiten visier zou blijven. Dat was de deal van PvdA en VVD over dit hele circus.

> En dit geld alleen voor asielgerechtigden onder een bepaalde vermogensgrens
Allemaal dus, want ze hebben geen vermogen.

>Dat is alleen mbo 1-2
>Dus ze krijgen altijd max aanvullend.
Niet volgens de website van de overheid.

>Het punt was dat ongeacht je afkomst of je geboorte je mocht studeren en daarin gesteund werd door de staat.
Nu ook.

Nee, als je rijke ouders hebt die toevallig zeggen dat je het allemaal maar moet lenen, dan ben je genaaid.

>Ze mogen nog niet werken. Anders "stelen ze de banen" terecht.
Ze mogen echt wel werken hoor..

alleen ze kunnen het niet want ze spreken de taal niet.

>Weldegelijk, de meeste gemeentes maken er gewoon een lening van omdat ze het geld later weer nodig hebben. Het is de standaard omdat ze mensen moeten helpen met zulke dingen en daarnaast Niks extra krijgen van de overheid voor deze bijzondere situatie.

Cijfers graag.

>Diplomatie.
Jezelf in je reet laken neuken door een neoliberale financiële elite die zelf overal schijt aan heeft bedoel je? Andere landen kunnen de tering krijgen. Dat heet onafhankelijkheid en soevereiniteit.

>En daarnaast krijgen zij er geen leuke banen voor
Jawel, maar ze zijn daar niet transparant over. Wedden dat zo'n burgemeester straks ineens onder een nieuw kabinet promotie maakt? Als onze blinde media alweer ergens anders mee bezig zijn. Gemeenten worden gewoon afgekocht en de PvdA-burgemeester - zonder enig democratische legitimatie - werken er aan mee.

>Je ouders zijn financieel voor je verantwoordelijk, dus als ze niet meebetalen kunnen ze je het huis niet uitzetten.

DUO berekent de bijdrage van ouders alleen maar op basis van hun inkomen.
Dat betekent niet dat ouders ook daadwerkelijk financiële steun gaan verlenen, DUO gaat er alleen maar van uit dat ze dat doen.

Dus als student wiens ouders helemaal geen steun verlenen aan jou, zal je en geen aanvullende beurs ontvangen en zal je niks ontvangen van je ouders.

>Thuis blijven wonen
Je moet daarnaast nog collegegeld betalen, boeken, overige lesmateriaal.
Dat stapelt aardig op hoor.

Had je maar niet uit huis moeten worden getrapt.

>toen ik 13-15 was.
>Denken dat een vrouw jaren later niet allang andere mannen in haar leven heeft.
Bezef je wel hoe disposable je bent als man?

>Bezef
>disposable

HOU GODVERDOMME NOU EENS OP 77IQ

Heb ik iets gezegd over een relatie? Langeafstandsrelatie's zijn echt voor kneuzen
Denen zijn over het algemeen racistisch en xenofoob

Ik praat toch ook niet voor mezelf?

Ik krijg sowieso een maximale aanvullende beurs.

Ik zeg alleen dat het systeem niet deugd op het moment dat je ouders net iets te veel verdienen waardoor je geen aanvullende beurs krijgt ook al ontvang je geen ouderlijk bijdrage.

oikofobie

Er is geen andere interactie tussen man en vrouw als het niet over een relatie gaat.

Daar ben ik het met je eens.

Ontvang jij trouwens alimentatie van je ouders?

Gebruik geen moeilijke woorden boven mijn niveau

doos.

t. maagd

Doe niet stoer vriend, kom afspreken Almere station achter de Aldi.

Nee.

Ik kon het wel doen maar ik wou sowieso niks te maken hebben met mijn vader ook niet zijn geld.

En van m'n moeder krijg ik niks omdat zij in een psychiatrische inrichting zit.
Niet dat ik alimentatie van haar zou willen krijgen.

Wat dat betreft is het een afgesloten hoofdstuk.

Ben zo zwollywood bruur

>Politiek correct smoesje. De VVD heeft het bewust zo georganiseerd zodat de schuld bij de gemeentes terecht zou komen die akkoord gaan terwijl de nationale overheid buiten visier zou blijven. Dat was de deal van PvdA en VVD over dit hele circus.
Aluminium hoedje kopen?

>Allemaal dus, want ze hebben geen vermogen.
Europa bereiken is zeer prijzig op de zwarte markt. De vluchtelingen die hier komen hebben vaak een vermogen. In veel gevallen is die nog niet helemaal op.


>Niet volgens de website van de overheid.
Voor studeren vallen ze gewoon onder hetzelfde stelsel als iedereen, dus wel.

>Nee, als je rijke ouders hebt die toevallig zeggen dat je het allemaal maar moet lenen, dan ben je genaaid.
Ja inderdaad, maar je ouders zijn wel financieel voor je verantwoordelijk, als jij niet zelf in je onderhoud kan voorzien zijn ze strafbaar, daarom is er ook een vorm van financiering.

>Ze mogen echt wel werken hoor..
>alleen ze kunnen het niet want ze spreken de taal niet.
Geen inburgeringsdiploma = geen baan

>Cijfers graag.
CBS, gebruik het eens.

>Jezelf in je reet laken neuken door een neoliberale financiële elite die zelf overal schijt aan heeft bedoel je? Andere landen kunnen de tering krijgen. Dat heet onafhankelijkheid en soevereiniteit.
Aluminium hoedje kopen?

>Jawel, maar ze zijn daar niet transparant over. Wedden dat zo'n burgemeester straks ineens onder een nieuw kabinet promotie maakt? Als onze blinde media alweer ergens anders mee bezig zijn. Gemeenten worden gewoon afgekocht en de PvdA-burgemeester - zonder enig democratische legitimatie - werken er aan mee.
Aluminium hoedje kopen?

>alimentatie van ouders
Wacht, heb jij een kind met 1 van je ouders?

>DUO berekent de bijdrage van ouders alleen maar op basis van hun inkomen.
Waarop anders? Hun gewicht?

>Dat betekent niet dat ouders ook daadwerkelijk financiële steun gaan verlenen, DUO gaat er alleen maar van uit dat ze dat doen.
Ja omdat je ouders financieel verantwoordelijk zijn.

>Dus als student wiens ouders helemaal geen steun verlenen aan jou, zal je en geen aanvullende beurs ontvangen en zal je niks ontvangen van je ouders.
Als je jezelf niet aan je behoeftes kan voorzien om te leven dan zijn je ouders wettelijk verantwoordelijk. Desnoods kan je het laten afdwingen voor de rechter.


>Je moet daarnaast nog collegegeld betalen, boeken, overige lesmateriaal.
>Dat stapelt aardig op hoor.
Daarvoor is duo juist.

>speel alleen maar 's nachts pokemon go
>geen raids 's nachts
kut spel.

Haha nee.

Mijn ouders hebben geen voogdij over mij vanwege redenen.

Dat betekent niet dat ze niet onderhoufsplichtig zijn.
Dus eigenlijk zou ik nog kinderalimentatie moeten krijgen, wat ik dus niet heb.

>Ja omdat je ouders financieel verantwoordelijk zijn.
tot je 18e ja, daarna niet

Nee tot je 21ste

Dat ze moreel verantwoordelijk zijn betekent niet dat ze dat wettelijk zijn. Ik kan niet naar de rechter stappen omdat mijn ouders niet bijdragen aan mijn studie, ook al gaat DUO uit van wel volgens hun berekeningen.

je krijgt dan wel maximale aanvullende beurs bij duo als je geen ouders hebt

>Dat ze moreel verantwoordelijk zijn betekent niet dat ze dat wettelijk zijn. Ik kan niet naar de rechter stappen omdat mijn ouders niet bijdragen aan mijn studie, ook al gaat DUO uit van wel volgens hun berekeningen.
Wel wettelijk tot je 21ste, en je kan naar de rechter stappen als je niet in je levensbehoeften kan voorzien en je ouders willen niks betalen. Je krijgt dan alimentatie van je ouders.

Studie is geen levensbehoefte, ergo ze kunnen wettelijk niet verplicht worden tot bijdrage.

Ja maar je studie is een kost die je aangaat, daarnaast moet je nog eten en huur betalen e.d. kan je die niet betalen dan moeten je ouders het doen of ze moeten je in huis houden.

als ze geen voogdij hebben hoeft duo ook geen rekening met ze te houden, regel dat dan eens

Nee ookal hebben zo geen voogdij, ze zijn nog steeds financieel verantwoordelijk.

waarom denk je dat

Het groter probleem is: Waarom is studeren zo kankerduur in Nederland?

Aluminium hoedje kopen?
Ad hominem

>Europa bereiken is zeer prijzig op de zwarte markt.
Ja, maar dit zijn dus de rijkste vluchtelingen ook nog. En ze gaan heus niet zeggen "oh nee maar ik heb wel geld en betaal het allemaal zelf wel". Dat is gewoon naïef.

>CBS, gebruik het eens.
bewijslast ligt bij jou.

>Aluminium hoedje kopen?
ad hominem

>Aluminium hoedje kopen?
ad hominem

Ouders zijn wettelijk verantwoordelijk voor de verzorging en opvoeding van hun kinderen. De alimentatieplicht voor uw kind geldt tot uw kind 18 jaar wordt. Daarna geldt een voortgezette onderhoudsplicht voor de kosten van levensonderhoud en studie tot uw kind 21 jaar wordt. Als ouders uit elkaar gaan, moeten ze hiervoor een financiële regeling afspreken.
-Rijksoverheid

Kwaliteit kost geld

>Ad hominem
Nee, jij hebt een vreemde theorie, bewijs het maar eens.

>Ja, maar dit zijn dus de rijkste vluchtelingen ook nog. En ze gaan heus niet zeggen "oh nee maar ik heb wel geld en betaal het allemaal zelf wel". Dat is gewoon naïef.
Hun bezittingen worden gecontroleerd

>bewijslast ligt bij jou
Als jij niet weet hoe CBS werkt dan stop ik maar, geen zin om te discussiëren met laaggeschoolden.

Waarom kan je dan voor minder geld studeren aan veel betere universiteiten? En Vlaamse universiteiten zijn bijna even goed en ze vragen maar 700 euro inschrijfgeld (en geen collegegeld)

>vreemde theorie
Vind jij.

>Hun bezittingen worden gecontroleerd
#hoedan

>Als jij niet weet hoe CBS werkt dan stop ik maar, geen zin om te discussiëren met laaggeschoolden.
ad hominem

youtube.com/watch?v=Bq7gwwHX5L4

hello Dutch

HALLO

Aub zeg, dit is onzin
Zoals de Belg al aangeeft kan je net zo goed in Vlaanderen studeren voor nog minder dan de helft van de kosten hier. Nederlandse universiteiten zijn in die zin echt niet bijzonder goed of zo

Skinny jeans is liefde
Skinny jeans is leven

Hallo Leopold

>Ben bij raid.
>Gym zit naast een huis.
>Mensen zijn luiddurchtig en iemand heeft een radio in zijn tas.
Dat doen ze om overlast te voorkomen.

>vreemde theorie
>Muh het is niet transparant maar het gebeurt wel!!!

>Hun bezittingen worden gecontroleerd
Fouilleren van alle bezittingen.

>ad hominem
Nee, ik gaf je een bron en je weigert hem te gebruiken, dan is het jouw schuld.

Ze hebben vast wel ergens geld gestald.

>Nee, ik gaf je een bron en je weigert hem te gebruiken, dan is het jouw schuld.
Jij beweert dingen en zegt dan: "Bewijs mijn argument maar!".

Ik ben al voor je aan het denken. Dit kan ik er niet ook nog bijnemen.

>Ze hebben vast wel ergens geld gestald.
Jij beweert nu dat ik dit argument moet bewijzen?

>Jij beweert dingen en zegt dan: "Bewijs mijn argument maar!".
Déjà vu

Alsook, ik heb hem zelf bewezen, jij wilt alleen niet naar de bron kijken.

Ik ga binnenkort naar Seoel voor twee weken. Is iemand al eens geweest/suggesties?

Geniet erfan! Proost!

Mee eens
>en overigens absoluut heteroseksueel & alpha omdat het zelfverzekerdheid toont

Ben geen betawieb sorry.

>zelfverzekerdheid

koek, niemand die denkt dat jij zelfverzekerd bent omdat je zo'n broek draagt
ze zullen (terecht) eerder denken dat je een flikker bent

nee.

1. vluchtelingen kosten geld
2. dat geld gaat dan niet naar autochtonen

Dat is het eigenlijk.

Niets voor Bertje vandaag trouwens. Niet omdat hij zich zo goed aan het raamakkoord houdt (raam aan de straatkant is immers ook een raam), maar omdat hij eigenlijk een heel redelijk persoon is die absoluut NIET tegen de pliesie liegt.
Vandaag is jouw dag, Jaap.

>dvw we de wederom Wotan's aardse expressie zullen zien
youtube.com/watch?v=IyMFsWDKOa8

Ik heb nog nooit kritiek gekregen oetz, dat durven ze sowieso niet als ze mijn krachtige benen in volle glorie zien.

>wat is CBS

laat maar zien dan?

een overheidsinstantie die het gelijk van de regering bevestigd.

elsevierweekblad.nl/economie/article/2016/03/279600-279600/

Migranten kosten vorig jaar 1 miljard en dat is niet eens het hele bedrag.

>wat is elsevier

>1 miljard
>veel geld

een serieus en gerespecteerd nieuesmedium dat geen staatspropaganda is, Anne-Fleur.

Toch zit je hier, dan doe je toch iets verkeerd.

>nieuesmedium
gezondheid

Dat is alleen de begroting van MOS nog maar en over 1 periode van een jaar.

maar 1 miljard is letterlijk de basisbeurs, maar ik heb ook liever Saïd en Lupe.

NIEUWSMEDIUM

Ben ik inhoudelijk te sterk voor je?

volkskrant.nl/buitenland/wat-kosten-asielzoekers-nou~a4149990/

...

kan dit niet lezen zonder abonnement

Leuk geprobeerd Anne

koek ik ben hem helemaal niet

Aub armflikker

>Ik heb gelijk want ik ben arm

Als er nou geen azielzoekers waren dan kon hij een abonement betalen :^)

>betalen voor Volkrant.nl

Schaam je.

ik heb meer geld dan jou.

>dan jou

...

*dan jouw
Nou goed, zeurkous?

noord-brabant hehehe

Discrimineer mijn dialect niet

dan mijn wat?

verrader