/vla/ ~nederdraad~

De /intellectuele/ draad voor Nederlandstaligen

Uitgave: (geo)politieke discussies en cultuur verrijkende gesprekken.

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=_PrsflaFB58
youtube.com/watch?v=gTivWfKhde8
twitter.com/SFWRedditImages

0 3 6
3
6

het is Sup Forumsellectueel

>dvw lelijke voeten
>dvw geen lieve vd

Aub, maak maar een /homo/nederdraad

Ik heb jouw moeder gisteravond nog lekker ge/int/ellectueerd

Necrofilie is niet grappig.

Wat vinden jullie van de Catalaanse onafhankelijkheid. Die kut Rutte staat aan de kant van Spanje.

Kut Catalanen moet eens hun muil houden en luisteren.

Wij hebben als volk ook ooit moeten vechten tegen Spanje.

youtube.com/watch?v=_PrsflaFB58
Ondergewaardeerd meesterwerk

youtube.com/watch?v=gTivWfKhde8
Dit heeft meer mijn voorkeur

>dvw mooie voeten
>dvw nog geen vd

Maar ben je knap? :3

Translelg aub

geeb vd

Dus?

Je moet dus juist begrip voor de Catalanen tonen en ze steunen. Net als Willem van Oranje Naussa (vzmh) voor ons heeft gedaan

Nee, ik moet helemaal niets.

Ze doen dingen illegaal en gaan nu janken dat er consequenties zijn.
Opbokken.

Muziek zou voor zichzelf moeten spreken. Teksten zijn overgewaardeerd, iemand die geen talen spreek zou de emotie van het lied moeten kunnen begrijpen.

Het gaat om het verbinden van het volk

Dit blijft voor altijd doorgaan als er geen ''echt'' referendum komt, of tot het helemaal mis gaat. Maar Rajoy is niet dom genoeg om een legaal referendum toe te laten.

De illegaliteit verklaring is niet terecht gedaan. Als er in de wet staat dat iedereen die op nederdraad paalt zich van kant moet maken ga je toch ook niet zeggen dat je het maar moet doen omdat het anders illegaal is.

Dit oetz
Als de rechter oordeelt dat het onwettig is en dus niet mag, dan heb je je daar aan te houden

Het was geen Catalaanse rechter.

Belachelijk analogie

djz

Ik zeg alleen dat als je iets doet, dat je ook die consequenties accepteert.

Niet het alsnog gaan doen en dan gaan janken als kleuters als je klappen krijgt. Het is gewoon crimineel tuig.

Voor de zoveelste keer, ik ben niet trans!
Dat zeggen mensen wel, ja ;)

Kan niet ik heb jouw palen illegaal verklaard. :^)

Valstrik aub, paal eens foto's

De echte separatisten erkennen de macht van Madrid niet, die vechten voor hun land net als vroeger alleen hebben ze nu geen wapens

Catalonië is toch onderdeel van Spanje, ergo de SPAANSE rechter heeft daar rechtsmacht?

Pleeg zelfmoord.

F O T O

En ik erken Nederland niet, dus ik vind dat ik een eigen land moet krijgen binnen de grenzen van Nederland.

Ze janken helemaal niet, er waren zelfs Catalaanse agenten die de Catalanen beschermden tegen de Guarda Civil. Maar je mag wel vinden dat de machtsmiddelen die zijn gebruikt niet in proportie waren.

Jij hebt geen jurisdictie hier.

Spaanse rechtbank heeft dat trouwens wel in de Spaanse provincie Catalonië.

En ik vind dat jij het recht hebt om dat te vinden

Richt een micronatie op á la Hutt River Principality

Crimineel tuig dat niet mee werkte en het voor iedereen onmogelijk maakte om te werken.
Opsluiten voor enkele jaren.

De slager die zijn eigen vlees keurt krijg je dan. Natuurlijk was de spaanse rechter het eens met meer macht naar Spanje. Ze moesten een onafhankelijke rechter nemen of desnoods zwitserland vragen o.i.d.

>2 miljoen mensen opsluiten
doen, maar PPSOE is ook vrij crimineel. je moet wel consequent zijn.

De spaanse rechtmacht heeft niets te maken met de bestuurlijke rechtmacht.

V-van gezicht?

Alles wat je hebt, behalve die leuter.

Ja~
Ik zou het via unsee.cc doen want dan staat iemands IP over de screenshot

De spaanse rechter richt zich op de wetten die de spaanse bestuurlijke macht heeft gemaakt.

Hou ik dan iets tegen daarvoor?

Het gaat hier toch over Spanje?

En kan besluiten dat ze die wetten niet toepassen.

Neen, de spaanse rechter is letterlijk het homovriendje van rajoy

dus?

Kan niet, dat zou echt onzinnig zijn als dat mogelijk was.

Wordt het minder snel gedeeld.

Ik paal alles, behalve gezicht!

Misschien ooit, in de (verre) toekomst, maar niet nu, sorry!

via unsee ben je veilig, niemand gaat hier zijn ip palen

Wat zegt. Maar paal poep en benen dan :3

>Duitsland zet in zijn grondwet dat Nederland Duits grondgebied is en dat ze zich niet mogen afscheiden
>Nederland is het ermee oneens en verzet zich met o.a. een referendum
>Duitse hoge rechter verklaart het referendum ongeldig

:^) ja sorry het is illegaal, volgens de grondwet horen we bij Duitsland dus hun rechter is de baas over ons.

>De Zuid-Koreaanse grondwet claimt jurisdictie over geheel Korea
>De Noord-Koreaanse ook
Wat nu?

Maar gelukkig gelden de Duitse wetten niet in Nederland.

In Catalonië geleden wel de Spaanse wetten, aangezien het een onderdeel van Spanje is.

unsee punt cc /satugero/

>>Nederland is het ermee oneens
Hier ga je de fout in. Rutte zou nooit tegen de wet in gaan!

>wat is internationaal recht

djz kankerautist

Wel want de grondwet zegt van wel. :^)

Als het aan jou lag zouden we nog steeds bij Spanje zitten

Dat geld niet. Ander land, dus andere wetten.
Buiten de grens geld geen wet, ook geen grondwet, wat ze daarin ook zetten.

Als het aan jou lag zouden we nog steeds bij Spanje zitten

Als het aan jou lag zouden we nog steeds bij Spanje zitten

Wat is dit

En zo ziet Catalonië het ook, ze zien zichzelf niet als Spanje maar een ander land. Net zoals Schotland in het VK

STOP HIERMEE

Maar helaas voor hun is dat niet zo. Ze zijn onderdeel van Spanje en dat staat in geschriften, waar beide partijen voor hebben getekend.

Nee, Catalonië is onderdrukt door Spanje, pas na de val van de dictator is het een autonome regio geworden. Alleen nu zijn ze het oneens over welke rechten en plichten ze hebben omtrent het verlaten van de Spaanse Federatie

Eindelijk een draad voor echte intelectuelen zoals mijzelf.

Het gaat eerder over zelfvertrouwen oetz
Ik had al afgesproken om poep te palen rond 11 uur vanavond als ik kan! ^_~

Schijt aan Brabanders. Hollanders, Friezen en Vlamingen zijn de beste Nederlanders.

Maar Catalonië behoort tot Spanje. Catalonië is geen land.

Amen

Staat allemaal in geschriften, beide partijen hebben getekend hiervoor.
Spaanse jurisdictie geld in Catalonië, dus de Spaanse rechtsmacht kan uitspraken doen over Catalonië.

Oh dat was dezelfde belg! Ook dezelfde hollander~

Laat maar zien dat Catalonie, na 1975, dat heeft ondertekend.

De kop is eraf mensen, 4 daagjes te gaan!

En dan?

>dr*llanders

hoe gaat het? wil je mieten?

Ik heb geen toegang tot die geschriften.
Maar als ze in 1979 niet hebben getekend geld het contract uit 1939 en dan zijn ze geen autonome regio, maar gewoon een deel van.

Dan is het weekend.

De documenten voor 1975 gelden niet omdat daarna een constitutionele verandering doorgevoerd werd. Je weet wel, vanwege een of andere dictator die Catalonië had onderdrukt.

FUCK KAKALONIA

Stouterik, was 1 belgenpoep niet genoeg~?

De Catalanen zagen de constitutie van 78 als een stap in de richting van onafhankelijkheid, het tegenovergestelde gebeurde: de Spaanse regering nam steeds meer macht van de Catalaanse regering af, en nu blokkeren steeds meer Catalaanse wetten. Waarom zouden Catalanen dat pikken? Omdat iemand in de jaren 70 dacht dat het wel goed zou komen? Als je je altijd maar aan de grondwet houdt komt nooit ergens verandering in.

Natuurlijk niet, hoe meer poeps (poepen?) hoe beter ;)
De verwachtingen zijn nu wel hooggespannen hoor

dit

Niet alle Brabanders zijn slecht, maar Tilburgernaren zijn veruit de meest onderontwikkelde soort. Noord-Brabanders zullen alleen kunnen overleven wanneer zij hun leven door Hollanders, Zeeuwen en Vlamingen laten dirigeren.

Kanker op

Deze draad gaat te goed voor mijn smaak.

Wat je dan kan doen, is politiek actiever worden. Gebruik de democratie.

Niet als een stel kleuters maar doen wat je wilt en dan gaan janken dat de juf je straf geeft.

Heb geen zorgen, want wij doen er alles aan om jou te helpen. Jouw gedrag is namelijk slechts een teken van onwetendheid en onbekwaamheid.

>jongen wil me in een lolita-jurk kleden en me dan met een kontstop in aan het lijntje door de stad voeren als een hond
wtf

Poepen, denk ik. Let wel, niet té veel verwachten, ik ben Kim Kardashian niet!
Klinkt leuk oetz

Aub.

Midden-Brabants is niet voor niets een bijzondere taalzone rondom Tilburg en Waalwijk. Het is al vanaf de Gouden Eeuw een industrieel centrum van Europa. Er wonen alleen door evolutie geharde mensen die jouw harsens inrammen als je nog een keer iets negatiefs over Tilburg zet.

Ik vind juist dat ze heel goed de democratie hebben gebruikt. Wat hadden ze beter kunnen doen volgens jou?