/nederdraad/

Anti-anime editie

Welkom: Iedereen behalve de anime-palers

Niet welkom: Anime-palers

Negeer de anime-draad.

I have come to the conclusion that Netherlands is the perfect country

Based on which metrics? I don't disagree (or necessarily agree), just wanna know.

The pannenkoeken metric, naturally

Thanks for bumping my thread. The other thread is an anime one and I am just tired of anime encroaching on Sup Forums.

Ik ben voor de anti-anime editie

Fuck animepalers

Gebaseerd

Graag gedaan. Ik haat anime ook. oetz

Hoe is het? Nog wat boeiends gedaan van het weekend?

Is het al een beetje winters daar? Of zal ik moeten afkicken als ik terugga over 2 weken

Iedereen rapporteer de andere draad, dan wordt ie verwijderd.
Het is wel koud voor Nederlandse standaarden, maar geen sneeuw o.i.d. Voor Finse standaarden is het waarschijnlijk kankerwarm.

Op vakantie in Finland? Heb je vaak zien palen in de draad maar weet niet waarom je daar zit.

Ik ben verhuisd sinds Juni, Ik was de betonnen jungle van de randstad zat, en Nederland voelde benauwend en stressvol. Ik wilde meer open natuur en rust en winters! Dus ben ik verkast naar Fins lapland.

Bevalt me tot noch toe prima. Met de sneeuw erbij valt de duisternis ook te overleven.

Fuck anime en weebs

goede paal

Is het randstad kanker?

Als je het mij vraagt is de randstad zeker tering. Saaie overbevolkte vinexwijken.

How is the cold there, is it a big change from the Netherlands? Have you learnt Finnish?

Yeah the cold is a big difference but I like it. I love winter.

Actually in about 10-15 years I think I want to move to Alberta or British Colombia. Canada also has a huge appeal to me.

Do you understand/read Dutch btw? Or would you rather have I reply to you in English?

moemins is technisch gezien anime

De boekjes niet. En ik zou het gewoon een tekenfilmserie noemen, net als Alfred Jodocus Kwak.

Dat er toevallig een japanner bij is betrokken maakt het niet de anime waar ik me dood aan erger in Nederdraden/Vierkanaal

I am in BC, there are many Diets here and we even have pannenkoekenhuizen :^) Feel free to AMA.

I can read Dutch fairly well, but my Dutch typing is primitive and embarrassing and often looks like it came out of google translate. I am ok with you using Dutch as it helps me improve my reading, but I will just stick to mostly English so I don't abuse your eyes!

de stijlen zijn best wel gelijk, het ding waar je je aan ergert is waarschijnlijk de menselijke karakters die helemaal door japanners bedacht zijn
wat niet het geval is bij moemins en alfred
maar draadoorlogen zijn iets waar ik me meer aan zou ergeren

Ik heb vorige week mijn eerste fles Esdoornsiroop gekocht. Best lekker spul.

Ben je ooit geweest bij Banff en Jasper nationale parken? Ik zie er veel foto's van op Instagram en lijkt me prachtig om er te zijn. Of is het enorm toeristisch en kan je geen 5 minuten lopen voordat je struikelt over een fotograverende chinees?

Hoe bevalt het leven daar in BC? Heb jij trouwens familie met Nederlandse achtergrond? Niet dat je niet welkom bent, maar wat brengt jou in deze draad?

Lavendelpannekoekenbroeder?????

Banff en Jasper zijn echt mooi en niet extreem druk.
Natuurlijk zijn er wel veel mensen, maar het is ook een groot gebied.

mijn familie heeft een kaasboerderij in nova scotia

Wat mij betreft kunnen we samen bestaan

En inderdaad, dat zal wel de reden zijn waarom ik dat vervelend vind. Ik snap Japanse cultuur niet zo.

Er zijn meerdere borden speciaal voor anime. Domme sukkels moeten daar naartoe

Maple syrup is rather good, I enjoy it on my pannenkoeken and poffertjes!

I have been to Banff/Jasper/Lake Louise etc, on a Geology field trip many years ago....it wasn't very touristy when I was there but that has probably changed - even if there are many tourists the place is so big with so much to see that you don't even have to be near anyone if you do not want.

Life in BC is very nice, we get all 4 seasons and our summers are rather warm - it can get up to 40c here in August. Myself, I am neither Dutch nor LARPer - I started lurking Polderdraads way back during the Dutch elections and ended up enjoying the company and staying and learning Dutch...so now I lurk nederdraad if there is no Polderdraad...neuk ja!

Ja, ik ben maplepannenkoek, poffertjesblaadje, poffertjespanleaf, pannenkoekenrevolutiebroer etc :^)

Hoe gaat het!

Very cool, what kind of cheese do they make? Do you get to see your family there often? I've heard many Diets settle there as its close to the Netherlands so they can travel back and forth easily.

Tering, 40 graden is wel een beetje veel van het goede. Hier was het 27 graden maximaal in de zomer en dat vond ik al veel.

Koelt het 's zomers wel af in de avonden? Daar heb ik vooral een schurfthekel aan, als het 's nachts nog steeds 25-30 graden is. Dan kan ik echt niet slapen.

Esdoornsiroop alcohol lijkt me ook wel lekker. Een goede likeur of misschien een lekker biertje gebrouwen met dat er doorheen.

I can get quite cold at night depending where you live - I live in the interior of BC which has Canada's only desert and we experience some dramatic temperature changes even in the summer. It's not uncommon to hit 35-40 in the day in my area and then drop to single digits overnight especially if its clear, or if we are obscured by forest fire smoke...again. I was in Princeton in the beginning of August firefighting in 35c weather and when we would roll out of our tents at 0500 it was ~5-8c.

Oddly enough, never had maple spirits...but I really should try it!

Groot-Nederland wanneer?

Heb je al pannenkoeken met kaas geprobeerd???

>draadoorlog
>dient uiteindelijk als buffer tegen de buitenlanders

I haven't tried them with cheese yet, but it sounds interesting...what kind of cheese? I did learn about putting bacon right into the pannenkoek, holy shit is that ever good!

Pardon, wat zei u?

Ja spek is top.

Ik heb het toen ook al gezegd, Belegen of extra belegen.

I guess it's Gouda? It's just regular cheese for us O_O

Best indrukwekkend dat er geen anime idd was tot deze paal

Gouda is good stuff, I enjoy a wheel now and then especially at Christmas as a treat. My GF (who I found out is of Dutch descent a couple months ago) hates Gouda but loves cheddar...she eats it literally every single day. She thought it was funny when I told her that Dutch people are referred to as kaaskops and she couldnt stop laughing.

Een (jij)
Spend it wisely, vrind!

What's the secret to Dutch height?
:thinking:

I'm thinking it has to do with cheese, we was calciums and sheeeit

gouda, smeerkaas, dragons growl, dragons breath
they often take a plane to netherlands
the dragons breath got elected best cheese in canada

Wat is die tandartsverzekering van CZ voor onzin?

De gewone tandartsverzekering kost je jaarlijks €241,80, maar de maximale vergoeding die je krijgt daarvoor bedraagt €450.
Dat betekent dat deze verzekering alléén voordelig is als je zeker weet dat je tussen de €241,80 en €450 nodig hebt dat jaar. Onder de €241,80 en boven de €450 kan je het beter zelf betalen zonder verzekering.

Waarom zou iemand dit ooit kopen? Waarom wordt dit sowieso aangeboden? Alleen mensen die hun polis niet lezen zouden dit kopen, en de verzekeringsmaatschappijen maken hier mooi misbruik van.
>oh ja ik moet wel naar de tandarts dus dan is het handig dat ik een tandartsverzekering heb!

Dit is dus het kartel waar ik zoveel over hoor.

>The Dutchman's Cheese Farm

The Dragon's Breath sounds tasty, I'm going to keep an eye out for some this season and maybe some of their herb Gouda. Thanks for the suggestion! It also doesn't surprise me a Dutch family makes the best cheese in Canada :^)

Is het die Tandkartel?

Ik breekt het tandkartel!

whaah, heb je nou mijn familie gedoxt?

No, no..I just did a search on Dragons Breath cheese here and it came up. It's not like I am going to mail them be all like...one of your family members is a schijtpaaler on the 4chans :^)

Your secret is safe with me, broer!

oef gelukkig

Hier in Chillburg sneeuwt het licht.
Flikker.

...

based canadian keeping the anti-anime thread alive

thank you for your service

Nog twee weken voordat ik weer frikandellen en bitterballen kan knagen. En ik me klem kan zuipen aan goedkope drank.

Een fucking flesje Rochefort 10 kost hier 7 euro!! In de staatsslijterij.

>gebaseerd Canadees

I didn't know such a thing existed :^)

Either way I am glad to help mijn vrienden!

maak een reisje naar rusland ofzo

PAPPIE MELKIES!
GEEF ME JE MELKIES!!!

Nee dankje, zo graag wil ik nou ook weer niet dood.

Frikandell is on my list of things to try, they look delicious ;^)

>dvw anime draad heeft al 20 minuten geen paal

Ik wil vooral de Fin en Canadees bedanken voor deze overwinning. Er waren momenten waarin ik bijna wilde opgeven maar uiteindelijk is anime toch DNUG.

Tering jantje! Op een frikandel horen geen spikkels. Daar horen majo, curry en uitjes op.

Heb je ooit al bitterballen op? Of kroketten, dat zijn eigenlijk gewoon lange bitterballen.

tenzij ik gewoon hier ga palen met animéplaatjes
best zielig als ik erover nadenk dat mensen boos worden vaan een paar plaatjes

kijk, het irritante is gewoon dat het draadplaatje een halfnaakte anime wijf was, dat luidt gewoon een kankerdraad in

This thread is infinitely better, usually all they talk about is twinkjes and kontseks and piemels and tattas, whatever the hell that is.

Dankjewel voor dit draad!

Never had bitterballen, not sure I've even heard of them. Krokets were suggested to me a not long ago too...they sound really tasty, oetz.

waar slaat dat op?
ben jij diezelfde paler die een nieuwe draad had gemaakt op 200 palen, om er een nieuwe "ziel" in te blazen?
het zijn dezelfde mensen in die draad als in de vorige als er geen domme draadoorlog ontstond

PAPPIE MELKIES

paal anime gewoon op een animebord, er zijn er genoeg.

paal die leeuw dan op /an/
en de enige reden dat er nu over Sup Forumsernationale dingen word gepraat is omdat die canadees er is

Je zou ze echt eens moeten proberen. Als er zoveel Nederlanders zitten in dat Canada van je, dan zal er vast ook ergens een traditionele snackbar zijn of een Nederlands supermarktje ofzo.

Ik wist trouwens niet eens dat Canada een woestijn heeft. Zo leer je nog eens wat.

paal anime op /an/

goede avond iedereen

nee, das tegen de regels

WURG ME PAPPIE! IK BEN JE KLEINE SLETJE!

haaaaiiiii!
konichiwa

Close to a million of Diets descent here, yep...but locally in my area there are no Dutch supermarkets that I am aware of...however, you can order just about anything from online Dutch shops based in Canada - thats where I got my poffertjes pan!

Next time I place an order for jodenkoek I'll get some krokets too for the hell of it....any particular kind you could recommend?

NEE PAPPIE STOPP!
*huilt*
IK ZAL NOOIT MEER GRAMMATICAFOUTEN MAKEN AUWW!
PAPPIE HET DOET ZOVEEL PIJN!!

Rundvlees kroket, preferably by Van Dobben or Kwekkeboom!

Kwekkeboom en Van Dobben zijn de koningen van de kroketten. Die zijn zeker aan te raden.

Jodenkoeken zijn wel aardig, maar heb je al eens stroopwafels op? Als er nou iemand stroopwafels zou maken met esdoornstroop zou dat echt goddelijk zijn.

jodenvet was ook wel lekker

alleen wel jammer dat de productie ervan was gestopt in 1945

>Kwekkeboom en Van Dobben

Hivemind, haha. Thanks for the suggestion, the beef kroket sounds like pure lekker so that will probably be my fist go.

>maar heb je al eens stroopwafels op? Als er nou iemand stroopwafels zou maken met esdoornstroop zou dat echt goddelijk zijn.

I've had stroopwafels, yep - even set it on top of my coffee cup to melt it a bit...truly heavenly! Haven't heard of a esdoornstroop type myself but I am rather new to this whole Dutch cuisine thing - I bet someone here stocks them though. That would be totally a Dutch-Canadian thing :^)

Oh, jij!

Out of all the occupied countries, didn't the Netherlands get rid of the most Jews? If so your statement makes perfect sense :^)

ik maak geen grap, jodenvet is echt, en het is heerlijk

Ik heb die meuk weleens op, Ik wist niet dat het zo heette. Ik vond het niet echt geweldig.

Duimdrop is ouderwets snoep wat ik wel lekker vind. Of stroopsoldaatjes.

>Ik wist trouwens niet eens dat Canada een woestijn heeft. Zo leer je nog eens wat.

It's more of a semi-arid biome but we have cacti, rattlesnakes, scorpions and tumbleweeds. And I've had encounters with all of the above.

Wait, what? I thought you were just joking but it seems it's a real thing...very odd.

>Jewish fat is now sold mainly under the name of breast honey, but popularly the term 'Jewish fat' has continued to exist, especially in the south of the Netherlands.

Het is weekend

Ha ha, time for vrouwen en wiet en pils!

>beledigd raken door sjineze tekenfilms

PAPPIE NIET DE RIEM!!!
IK ZAL BRAAF ZIJN!!
AUW DAT DOET PIJ-!
AAAH STOPP!!!!
PAPPIE NEEE-AAH!

niet beledigd

maar paal het gewoon in /an/

"nee"

maar daar discuseer ik over dieren
deze generaal gaat nergens over

>dvw mezelf weer voor schut gezet bij de baas
Vrolijk mij even op want ik zit weer in zelfmoordmodus.

Wat heb je gedaan?

Hier een grappig plaatje.

Hij is gecontroleerde oppositie

>nee pappie, niet op mijn kontje

>Vrolijk mij even op want ik zit weer in zelfmoordmodus.

Cheer up friend..after all, you're Dutch and you know what they say....

...

Gewoon dom.
Langzaam werken ook al deed ik m'n best.
Hij natuurlijk uit zijn slof geschoten.

Is dat een biemel op haar kop?

>date soort dingen

kankertaal

n-nee pappie ik heb nog zoveel pijn van gistere-
AUW!
*huilt*

Je deed je best, maar je was traag?
Soms heb je een taak wat gewoon lang duurt, of was je gewoon niet vooruit te branden?

Je baas is dom als het het eerste was. Ik heb soms wel eens 3-4 dagen hard doorgewerkt voor iets wat een simpel en klein taakje leek. Maar de baas zag altijd wel dat het niet aan mij lag (vaak te zien aan een doorweekte rug en veel overwerken).

Anders verdien je gewoon alles.

Ja.

Alle aandacht gaat altijd naar de Serviërs, deze vaderlandslievende man wist even alle ogen naar Kroatië te richten met zijn actie. Zijn landgenoten kunnen trots op hem zijn.

Goed ingeburgerd, bladmans.

leg uit?

Deze knappe blank man breekt het partijkartel!