/danmarktråden/

en opstandelse

Attached: dansk påsketudse.png (420x420, 7K)

Other urls found in this thread:

youtube.com/watch?v=IRc87RMg9_o
radio24syv.dk/programmer/24syv-dokumentar/21248441/chemsex-mellem-engle-og-daemoner
sermitsiaq.ag/formodet-brandstifter-fortsat-fri-fod
twitter.com/SFWRedditImages

selvglad?

Attached: Daneball.jpg (438x425, 48K)

du kalder danmark svag?

>jeg er dansk

Attached: 1519334975308.jpg (248x247, 19K)

hvordan har i det drenge?

Attached: 1505144199615.png (519x562, 524K)

Skal til psykolog i eftermiddag

Igen? jeg synes sgu næsten ikke du laver andet, virker det at gå til psykolog`?

Vil mene, at det virker
Jeg skal hygge med venner i morgen aften, men er sgu bange for, at mit sygdom bare griber fat og odelægger det hele, men er sgu glad for, at de ikke bare har glemt mig

Hva betyder sgu

anime

Attached: 858916.jpg (1920x1357, 1.29M)

"Sgu" er et bandeord, der sætter tryk på sætningenspointe. Ordet har rod i "skulle".
>Noreg

>jeg er dansk

Attached: 91238742.png (1230x1158, 91K)

"Sgu-sgu så, ikk' også, Dixie?", hvis du har set den tegnefilm.

Hvad slags sygdom er det? det lyder da rimelig alvorligt

Fuglekrigen i Kanofleskoven? Eller noget i den dur; var der ikke flere tegnefilm af den type? Havde en svensker som lærer i folkeren, hun vidste os den.
Hvorfor er det, at ALLE danskere "lider" af en form for "sygdom"?
Smells like laziness.
Over 50% af den danske befolkning arbejder IKKE i det private. Vi er et velfærdssamfund hvor alle er "syge". Fuck. Det er fandme derfor perkerne bare ruller hen over os, og beordrer os rundt.

Mistænkte skizofreni for nogle år siden, men fandt ud af, at det ikke var det. Der er noget depression over det, men også spasmer i hojre side af min krop som bliver virkelig slemme hvis jeg bliver stresset for hårdt
Går til psykolog, psykiater og neurolog for at finde ud af hvad det egentlig er og så selvfolgelig også for at prove at komme væk fra det for det er fandeme ikke sjovt

Slang for traditional danish red sausage with fish sauce and rye croutons

youtube.com/watch?v=IRc87RMg9_o

...

DC og marvel bor lukkes ned

Attached: lobster johnson.jpg (488x256, 59K)

Hvorfor?

Finland is based

Nogen der vil snakke om LA og deres uundgåelige nederlag? Håber de bliver smidt ud af regeringen, så Danmark.

fordi de har fuldstædigt odelagt den amerikanske tegneserie industri på flere måder

og nu sorger deres hjernevaskede fans for at de kun langsomt dor mens den tager resten industrien med sig

Attached: lobster johnson no better.jpg (280x354, 19K)

godt vi har andre tegneserieindustrier

ja, men den amerikanske er desværre min ynglings
storstedelen af det de laver er lort, fordi det kommer fra de to store, men nogle gange formår de at lave noget godt, og når de gor det er det det bedste i verden

jeg kan også godt lide den europæiske, den er bare ikke særligt marked venlig og det er svært at få tegneserier fra andre lande da de sjældent oversættes
men ærligt talt er det nok den mest kreative og diverse historie- og kunstmæssigt

den japanske industri er nok den bedste, både fordi de er meget marked venlige (hovedsageligt fordi deres tegneserie tegnere har hjælpere der gor det muligt for dem at pumpe mange sider ud hver måned) og så har de en stor diversitet af historier og emner
men ærligt talt har jeg svært ved at finde mangaer jeg kan lide og jeg kan generelt set ikke lide det de laver

Attached: lobster johnson ahhh.jpg (509x403, 121K)

hva så?

Attached: 1517479034148.jpg (3024x4032, 1.33M)

forklar

>besog psychedelia.dk
>halvdelen af brugerne er blevet tilmeldt for få minutter siden

Attached: beatles.png (800x480, 169K)

Ayyy lmao hvad så drenge xD

radio24syv.dk/programmer/24syv-dokumentar/21248441/chemsex-mellem-engle-og-daemoner

>homoer

Why is Denmark so smol and cute?

I don't know if the user who wrote pic related is around but I'd just like to say thank you for the run-down. Figured he might be here cause he mentioned Sup Forums.

>shall i continue, or shift into something else?
I'm still unclear on how public services/utilities are owned. For example, in Aarhus they just built the Letbane, which seems completely unnecessary. The letbane is still operated by midttrafik I assume? Is midttrafik a government or private company? I wasn't sure whether it was the city who asked for the train to be built or if midttrafik decided to 'expand'?

The whole Letbane thing was a fiasco. There's also no barrier throughout most of its route so that is just (the next) accident waiting to happen.

Also, I don't know if there's anyone from Aarhus here but what the fuck is going on with that architect school in Godsbane? They're gonna tear down the only real building (B//huset) and build a school which they already have? So students will go to class and people will be chilling in their yurts and smoking weed, others will be sitting on their container balconies? I ask because I think Godsbane is great, way better than Christiania. More hygge.

Attached: dk.png (1894x814, 215K)

tal dansk

kommunisme er det eneste der kan få styr på islam

Hei, polsefanden.

Attached: 1521548315433.jpg (500x389, 156K)

Attached: anime fire.gif (789x558, 52K)

Jeg har lige pisset mig selv i bukserne, kunne ikke holde det tilbage.
Tror sgu at jeg har sukkersyge.

Attached: 1512172886144.png (658x662, 59K)

Aberne og det hemmelige våben eller sådan noget?

den var ny
få det tjekket

Kontekst?

der er ikke meget mere at sige
halvdelen af brugerne på psychedelia.dk (man kan se hvem der er online på ethvert nuværende tidspunkt) er lige tilmeldt og har ikke lavet meget mere end 1 eller 2 indlæg

jeg ved ikke om de rent faktisk fortsætter med at poste eller det bare er uvidende unge der lige skal snuse til cannabismiljoet hvorefter de efterlader deres bruger for evigt

Invester i canadisk cannabis

invester i kampagner der skal gore cannabis lovligt

nej invester i Syddanmark

Gå væk, Kolding

dårlig humör idag

hvorfor

>far konfronterer dig med at du skal tabe vægt igen
det er bare så svært...

>far siger at hvis du begår selvmord får du bank

jeg begynder at forstå talt dansk! jeg er meget glad!

du kan gore det, ven. du har kun at begynde.

Hvorfor lærer du dansk?

Hvis du vil oge sværhedsgraden kan du begynde på at lære at forstå dialekter

Jeg ville gerne lære et sprog. Siden (ikke sikker om dette virker her, jeg mente "since I / given that...". er det hvordan siger man hvad mente jeg?) jeg vidste allerede lidt fransk og spansk, troede jeg at tysk eller et nordisk sprog ville være den bedste. Jeg besluttede mig for dansk, fordi jeg elsker dansk udtale og, som sadge jeg, kultur. Jeg vil også gerne besoge jeres land en dag. Også at lære et sprog er meget sjovt.

Ikke endu, jeg har brug at ove min forstå endnu mere

Du brugte 'siden' rigtigt

siden vidste jeg* rigtig?

Hvad sagde.
Når man lærer dansk, lærer man jo egentlig kun "rent" dansk, altså rigsdansk. Men det kan forårsage at der er nogle dialekter man ville have svært ved at forstå eller nogle ord bliver misforstået fordi de bliver brugt anderledes.
Jeg vil sige du skal orientere dig for hvordan den typiske midt- og sonderjyske dialekt er, og til nods fynsk og midtsjællandsk.
Det er meget typisk at jyder, fynboere og midtsjællændere der bor ude i bumfucknowhere kan have meget tykke dialekter.

Når du har styr på disse, så kan du egentlig komme rundt i hele landet

Attached: 1468464788446.png (330x265, 92K)

Glem ikke bornholmsk

>min kontaktlinse klumpede sig sammen til en bold under mit ojenlåg mens jeg korte bil
var nodt til at vente til jeg kunne holde ind for jeg kunne fjerne den. Mit oje er helt rodt, og jeg har stadig lange tårer der ruller ned ad mit ansigt her 1 time efter.

Hvor lang tid skal der gå for jeg gor noget? Kan ikke passe at jeg skal "græde" uafbrudt i over en time

Attached: 342.jpg (235x215, 7K)

Tæt på.
"Siden jeg allerede vidste (eller kendte) lidt fransk og spansk"

tak!

mange tak for råd.
jeg ved at der er mange dialekter og jeg er lidt bange for det. Men jeg vil lære dem. For nu lære jeg den "rent" dansk, fordi det stadig er meget svært at forstå en hel samtale.

tak. hvis havde jeg brugte ikke "allerede", skulle det være "siden vidste jeg" ?

>tak. hvis havde jeg brugte ikke "allerede", skulle det være "siden vidste jeg" ?
Nope, ordstilling forbliver det samme, så det er "siden jeg vidste"

Attached: 1515569252122.png (1820x1080, 810K)

>far til 14 reklamerne
burde forbydes

Hvordan kan de blive ved med at lave de film? Hvem ser dem?

oh, ok. hvornår skifter ordstillingen? jeg troede det gjort da udtrykket begynder med en "adverb" (google sagde "biord").

tror jeg er ved at få en hjerneblodning. Ondt i baghovedet og svimmelhed, samt svært ved at fokusere

Filmenr burde også forbydes
Men jeg tænker på reklamerne

Få det tjekket

Peter Madsen er uskyldig og et offer i saken

du skal gore noget ved det vidst det bliver vej din idiot

Få hjælp

Vi har omvendt ordstilling når det kommer til sporgsmål
"Var han her i går?" kontra "Han var her i går."
Vi har også omvendt ordstilling når en sætning starter med et andet led end grundledet. Det kunne som du siger være et adverbium.
Jeg tror dog at ordet "siden" er uregelmæssig, ligesom ordet "da", da ordstillingen ikke ændre sig når de ord er taget i brug.

Der er også nogle sætninger hvor både ligefrem og omvendt ordstilling er korrekt
"I går besogte jeg min tante"
"Jeg besogte min tante i går"

Den her side hjælper måske lidt
vfs(dot)dansk(dot)nu/en/8_2.asp

Attached: 1507189859701.jpg (333x333, 32K)

nogen der ser landskamp?

>den der reklame hvor kvinden i jakkesæt prutter i elevatoren foran automekanikeren der er ved at brække sig

Attached: sweating.jpg (600x600, 37K)

det blev 1-1

hvem har i spillet imod?

lettland

færosk pyroman flygget fra galeanstalten i gronland, haha.

sermitsiaq.ag/formodet-brandstifter-fortsat-fri-fod

FLY ON THE WINGS OF LOVE
FLY BABY FLY

>Corneliusarson
Hva fanden er det for et navn, og er det et sammentræf at han har "arson" i sit navn?

Har lavet småkager i dag for forste gang. Forhåbentlig smager de godt

Det virkede for mig. Kunne ikke engang klare mig igennem gymnasiet, nu er jeg på mit sidste år på uni.

smag på varene

De skal lige kole lidt

lel, det betyder cornelius' sön, hans far hedder cornelius.

jeg glæder mig til det bliver vinterferie
så skal jeg ryge en masse hash

Attached: i regret nothing.jpg (400x291, 19K)

kæft hvor er Yussuf Poulsen ringe mand

Nu har jeg smagt de fik vidst lige et minut eller to for meget, men stadig meget godt

det er sgu da påskeferie

nå ja, det er vist de sidste ugers kolde temperaturer og sne der har forvirret mig

eller den store mængde hash du rog sidst du havde ferie?

jeg rog ikke hash sidste ferie
kun pot

hov hov user, hash er ikke skadeligt

godt mål af Pione Sisto

Ojet er blevet irriteret... Vent mindst et dogn inden du kontakter lægen; du kan jo altid ringe og sporge om rådgivning.

anime !...!!!!!

Attached: 1504844665215.png (1000x1200, 963K)

Det er blevet bedre, men det er stadigvæk meget irriteret og mit syn er sloret, men tror nok det går. Skal på skiferie imorgen, så magter ikke hvis det er fucked

>t. schmulli rosenberg eller stoner mongol

fuck af muhammad

du kober sikkert dit rusmiddel af perkere, din lort

ok min ven, inshallah