fy faen
/Norgetråden/
hvem sånne "åpninger" må jeg lære meg?
hvor mange steg framover skal man planlegge?
...
SKYT
>dfn ingen palestinsk innvandrerjv
Gi meg noen forslag til rommedressing til pizza
Er ikke sikker på om jeg har lyst, men kan muligens få jobb hos forsvaret. Får dekket leilighet, gratis mat og trening. Har leilighet hjemme som jeg kan leie ut (har fortsatt felleskostnader da, så tjener jo strengt tatt ikke på det).
Har ingen venner her hvor jeg bor nå. Skal jeg gjöre det, gutta?
Det viktigste er å lære deg sunt åpningsspill. Å forstå enkelte grunnleggende prinsipper vil hjelpe deg mye mer enn å memorere serier med trekk. Som en grunnregel skal du gjǿre tre ting i åpningen:
>1. Utvikle offiserene
Med dette menes det at du skal få springere og lǿpere ut i aktive posisjoner. Dronningen og tårnene skal også med, men de har det ikke like travelt.
>2. Kontroller sentrum
Begynn med en sentrumsbonde to felt fram. Det spiller ikke så stor rolle hvilken du velger når du er hvit. Konsentrer deg om å okkupere og angripe feltene midt på brettet.
>3. Kongen i sikkerhet
Sǿrg for at kongen din er trygg. Det enkleste er å rokere kort. Når du har gjort det, er det veldig viktig at du er forsiktig med å flytte bǿndene foran kongen. Disse er viktige for å beskytte kongen din.
ææææææææææææææsssssssssssssssjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
Rommedressing med romme